آفتاب
منصوری آرانی در گفت‌وگو با ایسنا:

با انتخابات اخیر در بریتانیا روابط ایران و انگلیس بهتر می‌شود

با انتخابات اخیر در بریتانیا روابط ایران و انگلیس بهتر می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: با انتخابات اخیر پارلمان بریتانیا می‌توان آینده روابط ایران و انگلیس را مثبت و بهتر از گذشته ارزیابی کرد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به انتخابات اخیر پارلمان بریتانیا، گفت: با توجه به اخذ اکثریت آرا توسط حزب محافظه‌کار دیگر این حزب بدون نیاز به ائتلاف دولت تشکیل می‌دهد. از این جهت ترکیب کلی سیاست‌های دولت انگلیس به روال گذشته ادامه پیدا خواهد کرد و علی‌القاعده روندشان نسبت به ملی‌گرایی بیشتر و با اتحادیه اروپا کمتر کار خواهند کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد تلاش دولت جدید تعریف ارتباطات خاصی در دنیا برای خودش است و با توجه به یک دست شدن پارلمان این دولت روان‌تر کارش را ادامه می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آرای اسکاتلندی‌ها، گفت: این آرا نشان می‌دهد که آنها حاضر نشدند به انگلیسی‌ها رأی بدهند. این برای انگلستان معنادار است چون چند ماه پیش در رأی‌گیری آنها به انگلیسی‌ها رأی دادند اما اکنون با آرای معنادارشان نشان دادند که حاضر با یکی بودن با انگلستان نیستند.

منصوری آرانی همچنین در پیش‌بینی از روابط آینده ایران و انگلستان بعد از انتخابات پارلمان بریتانیا و تشکیل دولت جدید، گفت: ارتباط پارلمان‌ها همچون گذشته ادامه خواهد داشت و شاید نزدیک‌تر شود. به نظر می رسد روابط ایران و انگلیس بهتر شده و روند نزدیک‌تر شدن به ایران بیشتر شود.

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و انگلیس گفت: با این انتخابات آینده روابط ایران و انگلیس مثبت ارزیابی می‌شود و در سطح پارلمان و دولت نیز روابط بهتر خواهد شد.

انتهای پیام
کد N818229

وبگردی