آفتاب

رییس‌جمهور افغانستان: جنگ تحمیل شده را با جنگ جواب می‌دهیم

رییس‌جمهور افغانستان: جنگ تحمیل شده را با جنگ جواب می‌دهیم

رییس‌جمهور افغانستان در دیدار با همتای کروات خود در کابل گفت که کشورش جنگ تحمیلی را با جنگ پاسخ می‌دهد؛ بدون این که آرزوی صلح را فراموش کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری بخدی، اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان در یک کنفرانس خبری با کولیندا گرابار کیتاروویچ، رییس‌جمهور کرواسی، تاکید کرد که طالبان بارها درخواست دولت افغانستان برای صلح را رد کرده است.

غنی در صحبت‌هایش گفت که جنگ افغانستان به این دلیل تحمیلی است که چند عنصر با هم متحد شده و این جنگ را تحمیل کرده‌اند.

اشرف غنی تاکید کرد که برای حل مسائل داخلی، جنگ راه حل نیست بلکه سیاستی منسجم و مدبرانه لازم است. وی تشکیل پیمان همکاری‌های امنیتی و اقتصادی در سطح منطقه را راهی برای مهار خطرهای موجود دانست.

رییس‌جمهور کرواسی در راس یک هیات بلندپایه به افغانستان سفر کرده است. او درسخنانی از علاقه‌اش به مردم افغانستان سخن گفت و تاکید کرد که کرواسی آماده کمک به کابل است.

از سوی دیگر، کیتاروویچ در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که حامد کرزای مانع همکاری کشورهای عضو ناتو در افغانستان می‌شد و کارهای این کشورها را با مشکل مواجه کرده بود.

رییس‌جمهور کرواسی گفت، پس از تشکیل حکومت وحدت ملی، جایگاه بین‌المللی افغانستان به شکل جدی تغییر کرده و سطح همکاری‌ها میان کابل و جامعه جهانی افزایش یافته است.

کولیندا از این که نیروهای افغان مسئولیت امنیتی کشورشان را به عهده گرفته‌اند، ابراز خرسندی کرد اما گفت که هنوز هم در زمینه فساد اداری و ارائه خدمات اجتماعی مشکلات جدی در افغانستان وجود دارد.

انتهای پیام

کد N818189

وبگردی