آفتاب

اظهارات صریح اصغرزاده در دانشگاه اصفهان

اظهارات صریح اصغرزاده در دانشگاه اصفهان

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و از دانشجویان پیرو خط امام، روز یکشنبه در نشست «هم‌اندیشی بررسی نقش دانشجویان در جنبش اصلاحات» سخنانی صریح به زبان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه اصفهان، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اهمیت نهاد مهم دانشگاه در ایجاد تحولات پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: اگرچه جنبش‌های دانشجویی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهم‌ترین مرجع اجتماعی جامعه شناخته می‌شدند اما وقوع انقلاب فرهنگی پس از انقلاب سال 1357، محیط دانشگاهی را به یک گسست عمیق با گذشته خود وادار کرد.

احمدی‌نژاد در تلاش بود تا از دانشجو فردی مانند خود بسازد

وی با اعتقاد به اینکه دولت احمدی‌نژاد با گرایش به سیاست سیاست‌زدایی از محیط دانشگاه، موج دوم گسست فرهنگی در محیط دانشگاه را در خلال سال‌های 84 تا 92 کلید زد، افزود: تعطیلی بسیاری از انجمن‌های اسلامی، ستاره‌دار شدن تعداد قابل‌ توجهی از دانشجویان و ممنوع‌التدریس شدن برخی اساتید نه‌تنها دانشگاه را به یک ویرانه تبدیل کرد، بلکه به افزایش نفوذ و قدرت برخی گروه‌ها در علمی‌ترین نهاد کشور منجر شد.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بیان اینکه کمیته انضباطی در هشت سال دولت احمدی‌نژاد از هیچ کوششی برای افزایش سلطه و کنترل دانشجو فروگذار نکرد، ادامه داد: محرومیت دانشجو از تحصیل، نه‌تنها خود فرد بلکه به شکل غیرمستقیم خانواده و جامعه او را نیز توبیخ می‌کند. این در حالی است که فعالیت‌های مفید عمومی و علمی دانشجویان به شکل قابل‌ توجهی به‌ حق آزادی بیان و قائل بودن حق پرسش برای آنها گره خورده است.

نایب‌رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آنچه که آن را «پروژه یکسان‌سازی دانشجویان در دولت احمدی‌نژاد» می‌خواند، خاطرنشان کرد: احمدی‌نژاد در تلاش بود تا از دانشجو فردی مانند خود بسازد. از نگاه او خروجی دانشگاه می‌بایست مانند او بیندیشد، فکر کند و تصمیم بگیرد. رئیس‌جمهور وقت کشور، خود را مدل کامل و جامع نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانست در حالی که در هیچ کجای آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار نبود دانشگاه به پادگان سیاسی تبدیل شود یا به محلی برای سیاست‌زدایی یا تفکیک جنسیتی تغییر ماهیت دهد.

اصغر زاده افزود: در دوره هشت‌ساله دولت احمدی‌نژاد، پروژه سیاست‌زدایی از دانشگاه‌ها و به دنبال آن ایده جداسازی جنسیتی با هدف تحت‌ فشار قرار دادن بخش قابل‌ توجهی از محیط دانشگاهی که اندیشه‌هایی متفاوت با گروه‌های طرفدار دولت داشت، ایجاد شد.

نباید برخی نهادها را صاحبان حق وتو در دانشگاه‌ها تلقی کرد

وی با تاکید بر اینکه نباید به برخی نهادها یا اشخاص نگاه تقدس‌وار داشت و آنها را صاحبان حق وتو در دانشگاه‌ها تلقی کرد، ادامه داد: تفویض اختیار مدیریت به برخی نهادهای خاص، منجر به کندشدن بهبود شرایط جامعه می‌شود. زمانی که مطالبات دانشجو در محیط تشکل‌های دانشجویی محقق نشود، او ناچار است دامنه فعالیت‌های خود را به خیابان بکشاند. با این‌حال، جنبش‌های دانشجویی پس از وقایع 18 تیر سال 78 دریافت که برای اعلام مخالفت خود با برخی سیاست‌ها تنها راه ممکن تشکیل حزب و انجام کارهای حرفه‌ای در سطح سیاسی است. جنبش دانشجویی پس از وقایع سال 78 دریافت که نباید و نمی‌تواند دست به اقدامات هزینه‌بر سیاسی بزند چراکه بدون شک دچار مشکلات بسیار و کاهش نیروهای فعال در شاکله خود خواهد شد.

تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب دریافته‌اند که نمی‌توانند رهبر یک جریان سیاسی خیابانی باشند

این فعال سیاسی درباره تقسیم‌بندی‌های عقیدتی فعالان سیاسی دانشجویی گفت: قاطبه اعضای تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب به این حقیقت مهم دست‌ یافته‌اند که نمی‌توانند رهبری یک جریان سیاسی خیابانی را در حکومتی که دارای قانون اساسی است، به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه وقایع سال 88 جنبش‌های دانشجویی را گرفتار یک‌ روند فرساینده کرد، ادامه داد: محدودکردن فعالیت جنبش‌های دانشجویی توسط گروه‌های فشار باعث تنگ شدن عرصه سیاست‌ورزی برای دانشجویان علاقه‌مند به مسائل سیاسی و مدنی شد و توقف فعالیت‌های احزاب و نهادهای رسمی مدنی نیز به مشکلات دانشجویان در این سال‌ها دامن زد.

جنبش دانشجویی در سال 88 گرفتار یک خلاء تئوریک شد و کنترل وقایع را از دست داد

اصغرزاده با اشاره به عمق اعتراضات و هیجانات جنبش‌های دانشجویی پس از انتخابات سال 88 گفت: جنبش دانشجویی در این اتفاق از یک‌سو به دلیل عدم برخورداری از یک رهبری فراگیر و از سوی دیگر به دلیل گرفتاری در یک خلاء تئوریک، کنترل خود بر وقایع را به صورت کلی از دست داد و مجبور به پرداخت هزینه گزافی شد.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بیان اینکه نقش زیرکانه تشکل‌های دانشجویی در نتیجه انتخابات سال 92 به‌روشنی آشکار است، ادامه داد: با وجود مخالفت‌های بخشی از بدنه اصلاحات با شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 و بهانه این عده مبنی بر عدم حضورکاندیدای حداکثری این جبهه اما در نهایت حسن روحانی در یک اقدام هماهنگ و ائتلافی با محمدرضا عارف موفق به پیروزی در این انتخابات شد.

وی به عدم شفافیت فضای انتخاباتی کشور در خردادماه سال 92 اشاره و خاطرنشان کرد: در آن مقطع زمانی به درستی مشخص نبود که حسن روحانی خواهد توانست نماینده شایسته‌ای برای بخش اعظم تحول‌خواهان کشور باشد یا خیر. با این وجود، نفوذ موفق جنبش‌های دانشجویی به عمق طبقات متوسط جامعه پیام‌آور این حقیقت بود که عدم شرکت یکپارچه مردم در انتخابات بدون شک زمینه را برای تداوم سیاست‌های احمدی‌نژادانه و بروز جنگ احتمالی با دنیا فراهم خواهد کرد.

پیروزی روحانی در سال 92 غیرمترقبه بود

اصغرزاده موفقیت حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 را غیرمترقبه دانست و در عین حال تصریح کرد: خرداد 92 منجر به ایجاد یک وحدت فراطبقاتی در لایه‌های مختلف جامعه شد؛ به‌طوری که رأی همگن جامعه به حسن روحانی را می‌توان واکنش روانی مردم ایران به حادثه و تقدیر شومی‌ دانست که به شدت کشور را تهدید می‌کرد.

رد صلاحیت هاشمی می‌توانست نتیجه انتخابات را تغییر دهد

نایب‌رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران، مدعی شد: رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به بهانه کهولت سن از سوی شورای نگهبان، می‌توانست به تغییر نتیجه انتخابات منجر شود اما تأثیر به‌سزای جامعه فعال دانشگاهی در فضای عمومی جامعه در نهایت منجر به پیروزی کاندیدای مورد قبول جناح اصلاحات در خرداد 92 شد.

وی با بیان این عقیده که جامعه دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به شعارهای حداقلی بسنده کرد، افزود: بدون شک اتفاق بزرگ‌تر در روزهای پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و زمانی در جامعه ایران روی داد که طرفداران نامزد پیروز در کنار شادی‌های خود، مطالبات اجتماعی‌شان از حسن روحانی را عنوان کردند.

اصغرزاده با تأکید بر اینکه حسن روحانی از ذکاوت کافی برای درک مطالبات مردم برخوردار است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور از ابتدا در کنار پیگیری موضوعات کلان کشور از جمله پرونده هسته‌ای ایران، به مسئله حقوق شهروندی و برداشتن فضای امنیتی از جامعه و دانشگاه توجه ویژه داشت؛ با این‌ حال، باید پذیرفت که تحمیل مطالبات عمیق بدنه اجتماعی جامعه و نهادهای پویای مدنی به حسن روحانی منجر به بیان مطالب مهمی توسط او پیرامون گشت ارشاد یا میزان دخالت پلیس در اعمال دستورات اسلامی در جامعه شده است.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب در توصیف جنبش‌های دانشجویی گفت: جنبش‌های دانشجویی حاضر در زیر پوست دانشگاه‌ها همواره پرسشگر، مطالبه‌گر و مستقل بوده‌اند و با تمام توان برای بهبود شرایط اجتماعی جامعه تلاش کرده‌اند.

بخش اعظم فضای دانشجویی کشور موافق اقدامات ظریف و تیم دیپلماسی ایران است

وی با بیان اینکه تأثیر عقیده جنبش‌های دانشجویی در هر حال به فضای کلان حکومتی تسری می‌یابد، خاطرنشان کرد: امروز بخش اعظم فضای دانشجویی کشور موافق اقدامات ظریف و تیم دیپلماسی ایران است و در مقابل، آن بخشی از دانشگاه که در زمان پیاده‌سازی پروژه سیاست‌زدایی از فضای دانشگاهی در ستاره‌دار کردن دانشجویان و اخراج اساتید، مشارکت و مداخله داشت، به شکل علنی و شفاف در برابر دستاوردهای تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات ژنو و بیانیه لوزان قد علم کرده است.

منتقدان روحانی وقتی پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت می‌رفت، کجا بودند؟

اصغرزاده با طرح این سوال که منتقدان دولت روحانی در زمان فرستاده شدن پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت کجا بودند؟ گفت: معترضان امروز چرا در زمان قرارگیری پرونده هسته‌ای ایران در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد و پس از آن در زمان وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و تهدید نظامی ایران توسط غرب سکوت کردند؟ آیا غیر از این بود که اقتصاد ایران در نتیجه این تحریم‌های فلج‌کننده و کمرشکن رو به نابودی و فروپاشی نهاد؟ اما آیا در آن زمان نیز کسی جرات اعتراض و نقد سیاست‌های هسته‌ای دولت احمدی‌نژاد را داشت؟

حمایت‌های همه‌جانبه از احمدی‌نژاد، توهم اداره جهان را در او ایجاد کرد

وی تصریح کرد: حمایت‌های همه‌جانبه و بی‌شائبه برخی گروه‌ها از احمدی‌نژاد، تصور واهی اداره جهان را در او ایجاد کرد و او را به نقطه‌ای رساند که از تریبون مهم‌ترین نهاد بین‌المللی جهان تحریم‌های غرب علیه ایران را ورق‌پاره نامید و حتی آنها را نعمتی برای انسان دانست!

اصغرزاده دلایل در ادامه، بروز فساد در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: وادار شدن دانشجو به سکوت از ترس ستاره‌دار شدن و به انزوا کشاندن نهادهای مدنی جامعه، منجر به وقوع فسادهای اقتصادی کلان و اختلاس‌های چند هزار میلیاردی در کشور می‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اقدامات احمدی‌نژاد باعث صف‌آرایی جناح راست پیش روی او شد، اظهار کرد: اظهارنظرهای احمدی‌نژاد به حدی فاجعه‌آمیز بود که در نهایت همان کسانی که هشت سال او را تایید و تصدیق می‌کردند و دولت او را انقلابی و دارای چهارچوب‌های مشخص نظام می‌دانستند در پایان برای توقف فعالیت‌ها و تصمیمات او با یکدیگر بسیج شدند.

سیاست داخلی و خارجی دولت روحانی نیازمند توازن است

اصغرزاده با تأکید بر اینکه سیاست داخلی و خارجی دولت روحانی نیازمند توازن است، ادامه داد: این امکان‌پذیر نیست که یک دولت در سیاست داخلی خود به فرود سکوت و ندانم‌کاری بیفتد و در مقابل در سیاست خارجی خود پیشرفت کند؛ چرا که نبود یک نیروی سیاسی کارآمد و قوی در داخل، منجر به مصادره دستاوردها و پیروزی‌های خارجی به نفع جناح‌ها و گروه‌های دیگر می‌شود و به تشدید فضای امنیتی در کشور می‌انجامد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت روحانی قابل احترام و دفاع است، گفت: جامعه ایران ناچار است که به نگاه خصمانه و ماجراجویانه جهانی نسبت به خود پایان دهد و در تغییر نگاه دنیا نسبت به خود تلاش کند. منافع ملی ایران در موقعیت کنونی نیازمند مصالحه و آشتی با جامعه جهانی است؛ چرا که در غیر این صورت ایران از کاروان پیشرفت دنیا عقب خواهد افتاد.

عملکرد روحانی در مدیریت سازمان اداری کشور ضعیف است

اصغرزاده با اعتقاد به اینکه با توجه به مطالبات عمومی، دستور کار داخلی دولت روحانی نیازمند تغییر است، افزود: عملکرد حسن روحانی در مدیریت سازمان اداری کشور که از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها توزیع می‌شود، ضعیف بوده است. رئیس‌جمهوری باید دستاوردهای انتخاباتی خود را تثبیت کند و با مددگیری از راه‌حل‌های کارا، نه‌تنها زمینه موفقیت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی را فراهم کند بلکه مقدمات حضور عادلانه و آزادانه کاندیداهای این جبهه در فضای انتخاباتی را ایجاد کند.

وی احترام به حقوق دموکراتیک مردم و نگاه به رأی ملت را ازجمله نیازهای استراتژیک روحانی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ‌دانست و گفت: دولت باید از سرمایه‌های اجتماعی خود به هر شکل ممکن حمایت کند. امروز احترام به‌ حقوق شهروندی، آزادی مطبوعات و عدم محدودیت نهادهای مدنی ازجمله مطالبات اولیه و اصلی دانشجویان است.

وی وجود لباس شخصی‌ها و ظهور تفکرات بنیادگرایانه را دو پدیده مسئله‌ساز برای کشور دانست و افزود: برخی حتی در ابتدای انقلاب اسلامی ایران بر این باور بودند که جمهوری اسلامی ایران تقلبی است و باید برای رسیدن به حکومت اسلامی تلاش کرد. در باور این گروه، رأی مردم یک پدیده تزئینی است و سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «میزان رأی ملت است» نیز بیشتر برای جلب حمایت گروه‌های چپ در اوایل انقلاب عنوان شده است؛ به طوری که می‌توان مدل حکومتی مورد پسند بنیادگرایان را رعیت‌گونه پنداشت.

حضور گروه‌های فشار در جامعه، خجالت‌آور و تامل‌برانگیز است

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با زیر سؤال بردن اقدامات گروه‌های فشار و لباس شخصی‌ها گفت: اگرچه شاید بتوان عملکرد این گروه‌های فشار را در ابتدای انقلاب اسلامی 57 به بهانه دغدغه‌مند بودن آنها برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران توجیه کرد اما امروز و پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب حضور آن‌ها در جامعه خجالت‌آور و تامل‌برانگیز است؛ گروه‌هایی که به یک‌باره در مواقع حساس به خیابان‌ها می‌ریزند و بی هیچ قاعده‌ای از انجام سخنرانی یک شخصت خاص یا تدفین یک ایران‌شناس برجسته یا اجرای یک کنسرت جلوگیری می‌کنند یا یک فیلم را از پرده نمایش پایین می‌کشند و به اماکن مختلف هجوم می‌برند.

وی ادامه داد: این گروه‌های فشار چرا تنها دو دولت اصلاحات و اعتدال را برای تحمیل قدرت خود بر جامعه انتخاب کرده‌اند؟ این افراد به چه حقی اجازه قضاوت نسبت به عملکرد دیگران را برای خود قائل می‌شوند؟

اگر مرد عمل هستید چرا در برابر مفاسد کلان اقتصادی سکوت می‌کنید؟

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب خطاب به گروه‌های فشار و لباس شخصی‌ها تصریح کرد: اگر مرد عمل هستید چرا در برابر مفاسد کلان اقتصادی سکوت می‌کنید؟ چرا در برابر پدیده شوم اسیدپاشی و ناامنی‌های روانی از این دست اقدام یا اظهارنظری نمی‌کنید؟ دوره بر هم زدن بازی‌های سیاسی از طریق نیروها و گروه‌های فشار گذشته است. این وهن نظام جمهوری اسلامی است.

اصغرزاده با بیان اینکه «من از جامعه‌ای که به لباس‌شخصی‌ها ختم شود تبری می‌جویم»، گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها نباید به مسائل اطراف خود به صورت سفید یا سیاه نگاه کنند. انگ زدن به دیگران و به سخره گرفتن آنها به بهانه علایق یا نظرات شخصی، عمل ناشایست و اشتباهی است. هر گروه یا تشکل سیاسی دانشجویی مجاز است در قالب قوانین مشخص و تعیین‌شده به انجام فعالیت‌های مطبوع خود بپردازد اما هژومونی بی‌چون و چرای یک گروه بر دیگران و تکفیر سایرین هیچ تفاوتی با عملکرد بنیادگرایانی مانند داعش ندارد.

مگر می‌توان از ایران کشوری مانند کره شمالی ساخت؟

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با بیان اینکه همسان‌سازی افراد در جامعه متکثر ایران امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: تلاش برای یکسان‌سازی همه افراد و سلیقه‌ها نتیجه‌ای جز امنیتی‌کردن جامعه ندارد. مگر می‌توان از ایران کشوری مانند کره شمالی ساخت؟ انقلاب اسلامی ایران بر مبنای انسان‌مداری، احترام به خود و دیگران و آزادی پایه‌ریزی شد و تمام نیروهای انقلابی چپ و حتی مارکسیست‌ها در کنار مسلمانان برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کردند.

توجه به عدالت منهای آزادی، جامعه را جهنم می‌کند

وی ادامه داد: مگر می‌شود به دلیل مخالفت با یک جناح یا شخصیت خاص، دست به دامان امپریالیسم و استبداد داخلی شد؟ بدون شک برای رسیدن به استقلال باید به نیروها و ظرفیت‌های داخلی متکی بود اما دفاع بی‌ چون و چرا از آزادی نیز یک مسئله مهم و قابل توجه است. دفاع از آزادی بدون شک زمینه دفاع از عدالت را نیز فراهم می‌کند اما توجه صرف به عدالت، جامعه را به یک جهنم بی‌بازگشت تبدیل خواهد ساخت.

اصغرزاده با اشاره به اشتباهات استراتژیک خود به عنوان یک عضو جنبش‌های اجتماعی اظهار کرد: باید به‌جای مبارزه با مستبد و دیکتاتور، با استبداد و دیکتاتوری مبارزه شود. باید برای دفاع از حقوق بشر و شهروندی دست به فعالیت‌های گسترده زد و به کمک جامعه‌ای شتافت که از فقر شدید سیاسی و حقوقی رنج می‌برد.

تلاش برای براندازی، طغیان یا تغییر نظام در چهارچوب فعالیت جنبش‌های دانشجویی نیست

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب با اعتقاد به اینکه جنبش‌های دانشجویی قابل سرکوب شدن نیستند، ادامه داد: دیگر زمان آن رسیده است که جنبش‌های دانشجویی به دیده‌بان قابل‌اطمینانی برای جامعه مدنی تبدیل شوند و نقش منتقدانه خود را به شکلی منصفانه و منطقی بازیابند و برای اصلاح هر چه‌ بهتر امور تلاش کنند.

اصغرزاده با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی باید بند ناف خود را از نیروهای نظامی قطع کند، خطاب به انجمن‌های اسلامی گفت: تلاش برای براندازی، طغیان یا تغییر نظام در چهارچوب فعالیت جنبش‌های دانشجویی نیست. جنبش دانشجویی، مرتجع یا مستبد نیست و باید از روش‌های تدریجی و تأثیرگذار برای تأثیر بر محیط جامعه خود مدد بگیرد و زمینه دفاع از سایر گروه‌های اجتماعی مانند کارگران، زنان، کشاورزان، اقلیت‌ها و اقوام را فراهم کند.

طولانی‌شدن گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی بیهوده بود

وی در پاسخ به سوال دانشجویی که از او درباره پیامدهای اشغال سفارت آمریکا در ایران پرسید، با بیان اینکه نقد تصمیمات گذشته گاه بسیار دشوار و پیچیده است، تصریح کرد: اشغال سفارت آمریکا در ایران یک حادثه تکرارنشدنی و منحصربه‌فرد است اما اکنون و پس از گذشت چند دهه از وقوع این پدیده می‌توان گفت که انجام برخی افشاگری‌ها، مورد قضاوت قرار دادن دیپلمات‌های یک کشور در خاک ایران و به طول انجامیدن مدت‌زمان گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی توسط دانشجویان خط امام کار عبث و بیهوده‌ای بوده است.

نایب‌رئیس اسبق شورای اسلامی شهر تهران در عین حال با نادرست خواندن سوءاستفاده سیاسی برخی افراد از این رویداد تاریخی خاطرنشان کرد: به هر حال باید به این مسئله توجه داشت که اشغال سفارت آمریکا در ایران منجر به ایجاد یک وحدت در سطح جامعه ایران شد و به تثبیت انقلاب اسلامی ایران کمک کرد؛ اگرچه می‌توان زمینه‌ها، محتوا و پیامدهای این تصمیم گروهی را مورد نقد قرار داد.

حذف نیروهای میانه‌رو از جرگه انقلاب، بزرگ‌ترین نتیجه منفی اشغال سفارت بود

این فعال سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب، حذف نیروهای میانه‌رو از جرگه انقلاب اسلامی را بزرگ‌ترین نتیجه منفی اشغال سفارت آمریکا در ایران دانست و افزود: تأثیر حذف این عده در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی آشکار شد؛ چرا که حضور آنها می‌توانست در مقاطع مشخصی تصمیمات سیاسی کشور را به سمت یک منطق کاربردی و انسجام قابل قبول پیش ببرد.

روحانی در مسئله هسته‌ای یک گام فراتر از نظر رهبری برنداشته است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سیاست‌های دولت روحانی در قبال مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: حسن روحانی در مسئله هسته‌ای یک گام فراتر از خواست و نظر رهبری برنداشته است. رئیس‌جمهور، سیاست خارجی خود را بر محور وحدت با رهبری استوار کرده و در این راه موفق نیز بوده است و دل‌نگرانی دلواپسان امروز بیش از منافع کشور به دلیل موفقیت‌های تیم هسته‌ای دولت اعتدال است.

این فعال سیاسی با مورد توجه قرار دادن جایگاه هسته‌ای کشور پاکستان افزود: دانش هسته‌ای و بمب اتم چه دستاوردی برای کشور همسایه شرقی ایران به همراه داشته است؟ پاکستان با تمام موفقیت‌های خود در عرصه ساخت موشک‌های هسته‌ای امروز به مبدأ و منشأ تروریسم در منطقه تبدیل‌ شده و از ایجاد امنیت در کشور خود نیز ناتوان است.

به گزارش ایسنا، در آغاز این نشست که با یک تاخیر نیم‌ساعته همراه بود، ابراهیم اصغرزاده عدم پخش سرود ملی، قرآن و کلیپ را بهانه مسئولان سالن برای مهندسی‌کردن برنامه دانست و گفت: هیچ بعید نیست که دعوت دانشگاهی از یک فرد در استانی که گروه‌های فشار در آن به صورت جدی تصمیمات خود را به دیگران تحمیل می‌کنند، مهندسی شود یا برای بر هم زدن آن تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام

کد N818182

وبگردی