آفتاب
نماینده پارلمان عراق:

با اعدام آیت الله نمر عربستان در آتش خشم انقلابیون خواهد سوخت

با اعدام آیت الله نمر عربستان در آتش خشم انقلابیون خواهد سوخت

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به سعودی ها هشدار داد که با اعدام شیخ نمر، موج جدیدی از اعتراضات در عربستان به راه افتاده و آتش خشم انقلابیون آل سعود را خواهد سوزاند.

به گزارش مهر، خبرگزاری "أین" در این باره نوشت: «سمیره موسوی» عضو كميسيون حقوق بشر پارلمان عراق، اعلام كرد که آل سعود در صدد به راه انداختن جنگ مذهبی در منطقه است و با اعدام شیخ نمر، می خواهد قتل شیعیان این کشور را برای خود مباح کند.

موسوی در این باره گفت: بدون شک اعدام آیت الله نمر با سکوت همراه نخواهد بود و آل سعود هم می داند که شیعیان عربستان در این خصوص سکوت نخواهند کرد لذا در صدد اعدام آیت الله نمر است تا یک نسل کشی و شیعه کشی در منطقه شرقیه عربستان به راه اندازد.

گفتنی است آیت الله شیخ «نمر باقر النمر» روحانی شیعه مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی در هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی دربارهٔ قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

در اتهام شیخ چنین آمده بود: وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.

آیت الله نمر در بیستم تیر 1392 با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد (15 اکتبر 2014) 23 مهر 1393 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان محکوم به اعدام شد.

گفتنی است حکم اعدام نمر، توسط عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی، به تعویق افتاده بود.

کد N818167

وبگردی