آفتاب
سخنگوی «یونیسف»:

اوضاع انسانی در یمن بیش از پیش رو به وخامت نهاده است

اوضاع انسانی در یمن بیش از پیش رو به وخامت نهاده است

«محمد الاسعدی» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل در یمن در سخنانی اعلام کرد که اوضاع انسانی در این کشور بیش از پیش وخیم شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد الاسعدی» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) نسبت به وخامت اوضاع انسانی در یمن هشدار داد.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه اوضاع انسانی در یمن امروز بیش از پیش رو به وخامت نهاده است، تصریح کرد: مردم یمن در حال حاضر نیازمند کمک های غذایی و دارویی بسیاری هستند. این کمک ها باید متناسب با حجم مصیبتی باشد که یمنی ها امروز گرفتار آن شدند.

الاسعدی افزود: یونیسف تاکنون موفق شده بیش از ۲۰۰ تُن کمک های دارویی به بیمارستان های یمن منتقل کند، اما آنچه که مردم این کشور به آن احتیاج دارند بسیار فراتر از اینهاست.

وی تأکید کرد: باید گفت که از نظر زیست محیطی به دلیل جاری شدن فاضلاب در خیابان ها و دیگر مشکلات زیست محیطی، یمن در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار دارد.

این مقام سازمان ملل در پایان سخنان خود اظهارداشت: آنچه که در حال حاضر مفید به نظر می رسد، بازگشایی بندرها و فرودگاه ها برای انتقال مجروحان به بیمارستان های مجهز و پیشرفته است تا بدین ترتیب از وخامت اوضاع انسانی کمی کاسته شود.

 

کد N818103

وبگردی