آفتاب
در گفتگو با مهر :

مدیر مسئول خراسان اظهارات منتسب به عراقچی در مشهد را تکذیب کرد

مدیر مسئول خراسان اظهارات منتسب به عراقچی در مشهد را تکذیب کرد

مدیر مسئول روزنامه خراسان اظهارات منتسب به سید عباس عراقچی در نشست های برگزار شده در مشهد از سوی این رسانه را تکذیب کرد و گفت:نشست با منتقدان با سئوالت صریح و پاسخ های شفاف برگزار شد .

به گزارش خبرنگار مهر ، در پی اخبارمنتشر شده از نشست  سید عباس عراقچی ، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در مشهد و در جمع دوستان جوان روزنامه خراسان و اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان درفضای مجازی منتشر شده است ، محمد سعید احدیان ، مدیر مسئول روزنامه در گفتگو با خبرنگارمهر در خصوص این نشست و دیدارهای عراقچی در مشهد که به میزبانی این روزنامه با منتقدان مذاکرات هسته ای برگزار شده است، توضیح داد.

احدیان با اعلام اینکه عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در سفری که حدود دو هفته پیش به مشهد داشت دو نشست با نخبگان فرهنگی و بخشی از دانشجویان منتقد داشت ، گفت: این جلسات در پی مذاکرات هسته ای لوزان و سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تیم مذاکره کننده با منتقدان صحبت کنند، برگزار شد .

وی با اشاره به اینکه این جلسات به صورت خصوصی برگزار شد و بر اساس سیاست رسانه ای آقای عراقچی قرار بود که منتشر نشود، اظهار داشت: در این نشست ها منتقدان به صورت صریح و شفاف انتقادهای خود را به تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کردند و آقای عراقچی نیز توضیح مبسوط و جامعی در این باره که در مذاکرات چه هدف گذاری هایی وجود داشته است و تیم مذاکره کننده چه خط قرمزهایی داشته اند و این خط قرمزها در مذاکرات به کجا رسیده اند ،بیان کرد.

احدیان اظهار داشت : در همین رابطه نیز منتقدان سئوالات خود را در حاشیه جلسات مطرح کرده و به آنها پاسخ داده شد که در کل نشست های مثبتی بود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نکاتی که به نقل از آقای عراقچی در فضای مجازی درباره سخنان مقام معظم رهبری و موضع گیری های رئیس جمهور منتشر شده است ،صحت دارد ، بیان کرد: مصادیقی که از ایشان در این باره ذکر شده است کاملا نادرست است . آقای عراقچی در موضوع آقای روحانی هیچ صحبتی نکرد و به طور کلی کلیدواژه های تهدید و تحقیر و تحمیل که به آنها اشاره شده است مربوط به سخنان مقام معظم رهبری بعد از برگزاری این نشست است و در آن زمان هنوز رهبری این بیانات را مطرح نفرموده بودند.

مذیر مسئول روزنامه خراسان گفت: البته آقای عراقچی در پاسخ به سئوالات منتقدان درباره جشن و شادی در پایان مذاکرات لوزان گفت که ما نیز مخالف این خوشحالی ها بودیم و معتقد بوديم هنوز توافقي نشده است كه جاي خوشحالي داشته باشد و اصولا براي هرگونه قضاوتي زود است .

وی در پاسخ به این سئوال که آیا سخنان مطرح شده به نقل از آقای عراقچی مبنی بر اینکه در گذشته قطعنامه ها را کاغذپاره دانسته اند و این امر درستی است، صحت دارد ، گفت: آقای عراقچی مشخصا درباره قطعنامه ها به هیچ وجه این مطلب را بیان نکردند. ایشان گفتند که مسیری که در گذشته طی شده و پیشرفت های علمی که حاصل شده است باعث شده ما پشت میز مذاکره با جدیت و از موضع قدرت حاضر شویم . البته آقای عراقچی گفت که در این مسیر باید هزینه هایی برای این پیشرفت نیز پرداخت می کردیم .

احدیان تصریح کرد: جمله هایی که به نقل از آقای عراقچی مطرح می شود به هیچ وجه صحت ندارد و در صورتی که این مطالب صحت داشت بنده قطعا با این قطعیت تکذیب نمی کردم .

سفر سید عباس عراقچی به میزبانی روزنامه خراسان به مشهد در تاریخ 28 فروردین ماه صورت گرفته است . عراقچی در روز 28 فروردین ماه در نماز جمعه مشهد نیز حاضر شد . 

کد N818085

وبگردی