آفتاب
سردار جزایری:

نیروی انتظامی با آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها قاطعانه مبارزه کند

نیروی انتظامی با آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها قاطعانه مبارزه کند

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی جلوگیری از تعمیق چالش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از ورود آن‌ها به عرصه تهدیدگری نظام است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری در نشست معاونین اجتماعی نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: ایجاد بی‌تفاوتی در برخی دستگاه‌ها نسبت به روند تحولات فرهنگی اجتماعی کشور و بی‌توجهی به مساله بسیار مهم امر به معروف و نهی از منکر موجب تبدیل آسیب‌ها به بحران و تهدید می‌شود و این یک وظیفه همگانی است که در برابر آن باید مقابله جدی صورت پذیرد؛ لذا نیروی انتظامی هم به لحاظ مأموریت و وظیفه و هم به عنوان یک دستگاه متعلق به نظام و انقلاب وظیفه دارد با مظاهر فساد، فحشاء، آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها قاطعانه مبارزه کنند.

وی همچنین افزود: در حکومت دین پایه جمهوری اسلامی ایران، همه رکن‌های نظام بر پایه دین معنا و مفهوم می‌یابند و بر این اساس نیروهای مسلح وظیفه دارند از یک طرف فضای مسلمانی، تدین، غیرت، معرفت و بصیرت را در سازمان‌های خود تقویت کنند و از طرف دیگر باید از ارزش‌ها و باید، نبایدهای نظام پاسداری به عمل آورند.

وی گفت: نگاه نیروی انتظامی به ولی فقیه و قوانین واضح و آشکار الهی و قوانین موضوعه ناشی از آن است و خود را مقلد می‌داند نه مجتهد و منبع تقلید و اجتهاد خود را ناشی از ولی فقیه و رهبری می‌داند؛ لذا سایرین باید خود را با این رویه و خط مشی هماهنگ کنند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت است و نقشی بی‌بدیل در امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی و روحی و روانی در جامعه دارد و با قاطعیت باید نسبت به ارتقاء این نقش حساس خود اهتمام ورزد و مراقبت کند نگاه‌های غیرهمساز تأثیری در روحیه و انگیزه انقلابی‌گری کارکنان خدوم این نیرو نداشته باشد.

وی گفت: اگر جلوی گناه، بی‌قانونی، فساد و فحشا به خصوص جلوه‌های آشکار و علنی گرفته نشود و قبح این‌گونه ناهنجاری‌ها شکسته شود، روی «کارآمدی نظام» و نیز «اعتماد اجتماعی» تأثیر منفی خواهد داشت و نیروی انتظامی هرگز با این بلیه راضی نخواهد شد.

وی همچنین در حاشیه این نشست و در سؤال پیرامون برگزاری بعضی از کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها اظهار کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد با افراد مسأله دار، خوانندگان ضدانقلابی و آن‌ها که در جریان فتنه سال 88 به ساز آمریکا و انگلیس خواندند و رقصیدند و با هرگونه بی‌بند و باری با جدیت برخورد کند. سازمان‌های متولی دقت کنند که فراتر از این مقررات عمل نکنند.

انتهای پیام

کد N818038

وبگردی