آفتاب

دولت ترکیه مدیر سابق سازمان سیا را به خدمت گرفت

دولت ترکیه مدیر سابق سازمان سیا را به خدمت گرفت

روزنامه "تودی زمان" ترکیه با استناد به یک سند افشا شده، گزارش داد، دولت این کشور مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) را به منظور لابی‌گری استخدام کرده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه تودی زمان ترکیه گزارش داد، پایگاه اینترنتی "اینترسپت" با استناد به یک سند ثبت شده نزد وزارت دادگستری آمریکا فاش ساخته که دولت ترکیه اقدام به استخدام "پورتر گاس"، مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به منظور انجام فعالیت‌های لابی‌گری به نفع خود کرده است.

بر اساس این گزارش،‌ پورتر گاس که از سال 2004 تا 2006 مدیر سازمان سیا در دولت جورج دبلیو. بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا بوده، به واسطه کارفرمای جدیدش که یک شرکت حقوقی به نام "دیکستاین شاپیرو" است که روابطی نزدیک با دولت ترکیه دارد، برای این دولت کار می کند.

بر اساس این سند، پورتر گاس قرار است در ارتباط با تقویت روابط ترکیه- آمریکا در چند حوزه کلیدی که در کنگره آمریکا مورد بحث قرار دارند نظیر تجارت، امنیت انرژی، تلاش‌های مبارزه با تروریسم و همچنین ایجاد ثبات منطقه‌ای در خاور میانه و اروپا مشاوره دهد؛ نمایندگان کنگره و دولت آمریکا را در خصوص مسائل مهم برای ترکیه تعلیم دهد و در کنگره و شاخه اجرایی تحلیل‌هایی در زمینه توسعه مسائل مهم برای ترکیه آماده کند.

این سند که تاریخ آن 23 آوریل است، تصریح کرده که خدمات گاس به دولت ترکیه تا زمانی نامحدود ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N818036

وبگردی