آفتاب

لوموند: آیا قالیباف همچنان در فکر صندلی ریاست جمهوری است؟

لوموند: آیا قالیباف همچنان در فکر صندلی ریاست جمهوری است؟

نامه نبوز نوشت:

قالیباف در سال های دو هزار و نه و دو هزار و سیزده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران بود که در آن ها موفقیتی به دست نیاورد. به همین دلیل است که برخی شهروندان این طرح شهرداری را تلاش جدید شهردار تهران به منظور جلب نظر طبقه متوسط جامعه تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال دو هزار و شانزده در نظر می گیرند.
لوموند نوشت: طرح سازمان زیباسازی تهران با عنوان نگارخانه ای به وسعت یک شهر در روزنامه لوموند بازتاب یافت.

 این روزنامه فرانسوی در گزارشی در این باره نوشت، تابلوی جیغ اثر ادوارد مونک، پسر انسان اثر رنه مگریت، برج بابل اثر پیتر بروگل، نقاشی های رامبراند، عکس های گرفته شده توسط هانری کارتیه برسون، عکاس فرانسوی و صدها اثر هنری دیگر، آثاری هستند که مردم تهران از پنجم ماه مه بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی که در سرتا سر شهر پراکنده هستند، مشاهده می کنند. برای اولین بار، شهرداری تهران به مدت ده روز تبلیغات بازرگانی بر روی مجموعه هزار و پانصد بیلبورد تبلیغاتی شهر را که منبع مهم درآمدی آن است به حالت تعلیق درآورده و همه آنها را به ارتقاء هنر و تشویق شهروندان برای رفتن بیشتر به موزه‌ها اختصاص داده است. این اقدام که با عنوان «نگارخانه ای به وسعت یک شهر» صورت گرفته آثار هنرمندان ایرانی را هم شامل می شود.

جمال کامیاب، مدیر سازمان زیباسازی شهر تهران، وابسته به شهرداری پایتخت می گوید: «در این طرح پانصد تصویر از فرش‌های ایرانی و تصاویری از آثار و بناهای تاریخی و آثار خوشنویسی فارسی از پنجم تا پانزدهم ماه مه در تابلوهای بزرگ تبلیغاتی شهر تهران به نمایش گذاشته شده است. متاسفانه، تعداد بازدید کنندگان از موزه‌ ها پایین است و امیدواریم با این طرح، شهروندان بار دیگر با هنر آشتی کنند.»

لوموند می افزاید:‌ با این وجود، این ابتکار جدید شهرداری تهران شک و تردیدهایی را در واکنش‌های مردمی در شبکه های اجتماعی برانگیخته است و برخی می پرسند: «نیات واقعی محمد باقر قالیباف، شهردار تهران از این طرح چیست؟» عطش این مرد برای ریاست جمهوری نزد همه شناخته شده است.

قالیباف در سال های دو هزار و نه و دو هزار و سیزده، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران بود که در آن ها موفقیتی به دست نیاورد. به همین دلیل است که برخی شهروندان این طرح شهرداری را تلاش جدید شهردار تهران به منظور جلب نظر طبقه متوسط جامعه تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری بعدی در سال دو هزار و شانزده در نظر می گیرند. با این حال، پیام های تشویق و تقدیر از او به خاطر این اقدام هم بسیار متعدد است. این شهروندان و کاربران شبکه های مجازی از طرح و اقدام محمدباقر قالیباف برای ارجحیت دادن به «هنر واقعی» به جای درآمدهای مالی تبلیغاتی تبریک گفته و قدردانی کرده اند.

2929

کد N818007

وبگردی