آفتاب

تاکید پوتین و مرکل بر لزوم همکاری روسیه و آلمان

تاکید پوتین و مرکل بر لزوم همکاری روسیه و آلمان

رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان امروز(یکشنبه) در نشست مشترک خود در مسکو بر لزوم یافتن راه حل‌های دیپلماتیک برای مشکلات موجود در روابط دوجانبه در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در دیدار با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در شهر مسکو گفت، روسیه به دنبال حل‌وفصل مشکلاتی است که بر روابط برلین و مسکو تاثیر منفی گذاشته‌اند.

پوتین خطاب به مرکل در کرملین گفت: ما تلاش زیادی کرده‌ایم که تضمین کنیم روابط میان روسیه و آلمان با موفقیت در حال توسعه بوده و در این راه دستاوردهای زیادی داشته‌ایم. امروز مشکلات گوناگونی میان روسیه و آلمان وجود دارند. هر چه زودتر بتوانیم به تاثیر منفی این مشکلات بر توسعه روابط میان خود پایان دهیم برای ما بهتر است. ما برای این هدف تلاش می‌کنیم.

همچنین مرکل نیز خاطرنشان ساخت که روسیه و آلمان باید برای حل وضعیت‌های دشواری که میان دو کشور به وجود آمده با هم همکاری داشته باشند.

مرکل در پاسخ به پوتین گفت: ما باید برای حل وضعیت‌های دشواری که وجود دارند با هم تلاش و همکاری کنیم و برای آنها راه‌حل‌های دیپلماتیک پیدا کنیم.

دیدار میان پوتین و مرکل در حالی انجام شده که صدراعظم آلمان همچون تعداد دیگری از رهبران کشورهای غربی تصمیم گرفت در رژه نظامی بزرگی که روز شنبه به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در میدان سرخ مسکو برگزار شد، شرکت نکند. با این حال حدودا 30 تن از سران کشورهای جهان روز شنبه به مسکو آمدند تا یاد میلیون‌ها تن از مردم شوروی را که در جریان جنگ جهانی دوم کشته شدند گرامی بدارند.

اوایل امروز آنگلا مرکل به همراه ولادیمیر پوتین در مراسم گذاشتن حلقه گل در مقبره سرباز گمنام در نزدیکی دیوارهای کاخ کرملین شرکت کرد.

پوتین و مرکل در نشست امروز خود هم‌چنین به بحث درباره روابط دوجانبه و همچنان روابط روسیه با اتحادیه اروپا و وضعیت اوکراین پرداختند.

انتهای پیام

کد N817997

وبگردی