آفتاب
در بازدید کمیسیون فرهنگی از کتابخانه ملی مطرح شد

پیشنهاد تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی

پیشنهاد تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بازدید امروز اعضای این کمیسیون از سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد.

سیدعلی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در جریان بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، صالحی امیری رییس سازمان گزارشی از فعالیت‌های این سازمان و مشکلاتی که با آن روبرو هستند را ارائه داد.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی همانند بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی با مشکل بودجه روبروست، افزود: مقرر شد در سال آینده برای حل مشکلات مالی این سازمان از طریق لایحه بودجه اقدام شود البته این سازمان از نظر تعداد پرسنل و متخصص هم دچار مشکل است که ریشه آن در کمبود بودجه این سازمان است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به فقدان یک مرکز سیاستگذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی، از ارائه پیشنهادی برای تشکیل شورای عالی کتاب و کتابخوانی در جریان بازدید امروز کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: قرار شد آقای صالحی امیری این موضوع را از سوی دولت پیگیری کند تا شورای عالی کتاب در دولت مصوب شود و لایحه آن به مجلس ارائه شود.

طاهری همچنین از اعلام آمادگی کمیسیون فرهنگی برای حمایت از طرح‌هایی در رابطه با توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد.

وی افزود: اعضای کمیسیون همچنین از اسناد و بخش‌های مختلف کتابخانه که گنجینه‌ای از سابقه تمدنی فرهنگ کتاب و کتابت در کشورمان است بازدید کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت که قرار است اعضای این کمیسیون روز سه‌شنبه از نمایشگاه بین المللی کتاب بازدید کنند.

انتهای پیام

کد N817967

وبگردی