آفتاب

بارزانی: موانع استقلال کردستان عراق برداشته شده است

بارزانی: موانع استقلال کردستان عراق برداشته شده است

ایسنا نوشت:

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که موانع پیشین در راه استقلال کردستان برداشته شده و اقلیم کردستان تلاش خواهد کرد تا ارتشی را براساس استانداردهای جهانی تشکیل دهد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با اتباع کرد در ایالت ویرجینای آمریکا گفت: موانع پیشین بر سر راه استقلال کردستان از بین رفته و تنها موانع بسیار کوچکی باقی مانده است.

وی افزود: این حق طبیعی ما است که کشوری داشته باشیم. این حق مردم است که سرنوشت خود را تعیین کنند و باید همه پرسی درمناطق خارج از کنترل اقلیم کردستان برگزار شود. بارزانی گفت: اقلیم کردستان تلاش می‌کند ارتش را براساس استانداردهای جهانی تشکیل دهد و گام‌های لازم برای این امر نیز اتخاذ شده است.

وی عنوان داشت: اقلیم کردستان تمامی راه‌کارها را برای ریشه‌کن کردن داعش اتخاذ خواهد کرد و پیشمرگ‌ها تاکنون 11 هزار فرد مسلح از داعش را ظرف دوره اخیر به هلاکت رسانده‌اند. وی نقش نیروهای پیشمرگ را در بیرون راندن تروریست‌های داعش ستود و گفت که مناطق کردستان که خارج از اداره اقلیم است در حال حاضر دست پیشمرگ‌هاست.

بارزانی درباره درخواست‌اش از آمریکا برای مسلح کردن کردها گفت: امیدواریم که سلاح‌ها مستقیما به دست ما برسد و ما این مساله را به اطلاع مقامات آمریکایی رساندیم و من نسبت به وعده‌هایی که به ما برای رساندن سلاح به دست پیشمرگ ها داده‌اند مطمئن هستم. 

52308

کد N817572

وبگردی