آفتاب
نماینده خوی:

عده‌ای جاهل دستان خویش را در کشورهای اسلامی به خون مظلومان آغشته کردند

عده‌ای جاهل دستان خویش را در کشورهای اسلامی به خون مظلومان آغشته کردند

نماینده مردم خوی در مجلس گفت: عده‌ای شکم‌باره و جاهل دستان خود را به خون مسلمانان در یمن،‌ عراق ، سوریه ، فلسطین و لبنان آغشته کرده اند و جای تاسف است که نظام سلطه با سکوت مرموز خود فقط تماشاگر این جنایات است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی‌ خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، موید حسینی صدر طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان آذربایجان گفت: از رئیس جمهور مصرانه درخواست دارم مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی خوی را تا مرز رازی صادر نماید چرا که این منطقه آزاد حق مردم خوی است و ما انتظار داریم در سفر آینده رئیس جمهور این موضوع در نظر گرفته شود دوم آن که 24 ساعته شدن مرز رازی و بازرگان خواست مردم استان است.

وی افزود:‌ راه آهن خوی و پل خاطره ساز این مسیر بلااستفاده مانده است و فرش بافی و زنبورداری معادن خوی، با ظرفیت بسیار پایینی در حال بهره برداری است و باید این موضوع هر چه سریعتر مرتفع گردد ضمن آنکه مشکلات آبی استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی و توابع در بخش شرب و کشاورزی دچار مشکل است و انتظار توجه ویژه به آن را دارد.

حسینی صدر در بخش دیگر صحبت‌های خود خطاب به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور گفت:‌در هفته گذشته دو اتفاق تلخ در منطقه افتاده است. اول اینکه دربخشی از روستاهای خوی بیش از شصت بار زلزله آمده است و مردم شبها هیچ سرپناهی ندارند و هلال احمر نتوانسته است به آن‌ها چادر اسکان موقت بدهد. همچنین جان مردم روستای گوگرد نیز در خطر است و به علت تگرگ یک هفته‌ای باغات منطقه از بین رفته است و هست و نیست مردم آسیب دیده و باید جهاد کشاورزی ماموریت جدی رفع این مشکل را بر عهده بگیرد.

وی در پایان تصریح کرد: منطقه خوی و چهارپاره کانون تشیع و شهر پوریای ولی است و مردم منطقه از رئیس جمهور خود انتظار دارند در سفر به این استان از شمال استان آذربایجان و منطقه خوی نیز دیدار نموده و مشکلات آنان را با گوش جان بشنوند.

انتهای پیام

کد N817449

وبگردی