آفتاب

تدابیر شدید امنیتی در بغداد و تعطیلی ادارات در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)

تدابیر شدید امنیتی در بغداد و تعطیلی ادارات در آستانه سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)

با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) که مصادف است با 24 اردیبهشت ماه مسئولان عراقی اعلام کردند که تمامی ادارات و نشست‌های پارلمان در بغداد به مدت هفت روز تعطیل شده و 75 هزار نظامی برای تامین امنیت در مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) در بغداد و حومه آن مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ایلاف، میلیون‌ها شیعه هر سال بیست و پنجم ماه رجب برای برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم (ع) به شهر کاظمین در حومه شمالی بغداد می‌روند. در همین راستا مسئولان عراقی اعلام کرده‌اند که تمامی ادارات و نشست‌های پارلمان در بغداد به مدت هفت روز تعطیل شده و از امروز (یکشنبه) تا شنبه آتی خیابان‌ها بسته خواهند شد.

غالب الزاملی، عضو شورای استان بغداد نیز اعلام کرد که طرح ویژه‌ امنیتی شامل استقرار نیروهای امنیتی در مناطقی است که زائران از آن عبور می‌کنند. همچنین هنگ‌های نظامی از بغداد به مسیرهایی که زائران از آن عبور می‌کنند و به حومه پایتخت منتقل شده‌اند تا مانع حملات تروریست‌ها شوند.

دستگاه‌های امنیتی عراق تاکید دارند که زیارت مرقد امام موسی کاظم (ع) به دلیل چالش‌های امنیتی و بالا رفتن موج انفجارها در پایتخت در دوره کنونی با سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد.

به گزارش منابع 75 هزار نظامی با کمک هواپیماها برای تامین امنیت در مراسم عزاداری امام موسی کاظم (ع) در بغداد و مناطق اطراف آن مستقر شده‌اند.

عبدالامیر الشمری، فرمانده عملیات بغداد نیز اعلام کرده است که سازمان اطلاعات نیز در طرح امنیتی در کنار وزارت دفاع و کشور همکاری می‌کند.

انتهای پیام

کد N817447

وبگردی