آفتاب

سازمان ملل: 100 هزار افغان به دلیل درگیری‌های قندوز آواره شده‌اند

سازمان ملل: 100 هزار افغان به دلیل درگیری‌های قندوز آواره شده‌اند

سازمان ملل اعلام کرد، در بحبوحه درگیری نیروهای دولتی افغان با شبه‌نظامیان طالبان در شهر قندوز دست‌کم 100 هزار نفر از این شهر فراری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری پی تی آی، درگیری‌ها در اطراف قندوز که از 24 آوریل آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. هزاران تن از نیروهای ارتش افغانستان در این شهر مستقر شده‌اند و نیروهای دولتی با شبه‌نظامیان درگیر هستند. مقام‌های افغان چند روز پس از آغاز حملات ابراز نگرانی کردند که ممکن است این شهر که مرکز ولایت قندوز است، به دست شبه‌نظامیان طالبان بیفتد. مقام‌های دفاعی همچنین می‌گویند که بیشتر مناطق تحت کنترل دولت درآمده است.

"مانس ینبرگ"، سخنگوی کمیسیونر عالی آوارگان سازمان ملل خاطر نشان کرد، دست‌کم 15 هزار خانواده از زمان آغاز درگیری‌ها برای دریافت کمک ثبت‌نام شده‌اند. بسیاری از زنان از خانه‌های خود در روستاهای اطراف قندوز به این شهر آمده‌اند و شمار دیگری از مردم که آمار آنها مشخص نیست به سایر مناطق گریخته‌اند.

وی افزود: ما تنها به کسانی دسترس مستقیم داریم که به شهر قندوز آمده‌اند.

طالبان افغانستان حملات بهاره خود را با حمله گسترده به قندوز آغاز کرد. این حملات نشان می‌دهد که شبه‌نظامیان عملیات‌های ضددولتی خود را عمدتاً به سمت مناطق شرقی هم‌مرز پاکستان از جمله ولایت پکتیکا می‌کشانند. پنجشنبه گذشته افراد مسلح به یک مسابقه کریکت در این ولایت حمله کردند که دست‌کم دو کشته بر جای گذاشت.

انتهای پیام

کد N817306

وبگردی