آفتاب

کشته شدن 725 تروریست مسلح در عملیات ارتش مصر ظرف 6 ماه اخیر

کشته شدن 725 تروریست مسلح در عملیات ارتش مصر ظرف 6 ماه اخیر

ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی عملیات‌های 6 ماه گذشته خود در استان سینای شمالی 725 تروریست مسلح را از پای درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این آمار بیشترین رقم از زمان آغاز عملیات ارتش مصر در استان سینای شمالی است. در نوامبر 2014، 88 تن، در ماه دسامبر 92 تن، در ژانویه سال جاری میلادی 44، در فوریه 173، در مارس 160 و در آوریل 168 تروریست کشته شده‌اند.

افراد مسلح از استان سیناء به عنوان مرکزی برای انجام عملیات خود علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر استفاده می‌کنند و از زمانی که حدود 30 تن از نظامیان مصری در حملات تروریست‌ها در این استان کشته شدند ارتش مصر عملیات گسترده‌ای را علیه آن‌ها آغاز کرد.

پس از عملیات تروریستی که در مرز مصر و غزه صورت گرفت مقامات امنیتی در استان سینای شمالی حالت فوق العاده اعلام و تاکنون دوبار آن را تمدید کرده‌اند.

به گفته محمد سمیر، سخنگوی ارتش مصر از 25 اکتبر 2014 تا 30 آوریل، 1873 مظنون تروریست، 206 فرد تحت تعقیب بازداشت و حدود 1823 مرکز، مقر و اماکن تجمع تروریست ها ویران شده است.

وی گفت: عملیات ارتش موجب کشف مقادیر زیادی از سلاح‌های سنگین و سبک و یک و نیم تن مواد ساخت بمب‌های منفجره شده است.

اخیرا نیز دو پلیس مصری به ضرب گلوله افراد مسلح در شهر العریش در استان سینای شمالی کشته شدند. در پی درگیری نیروهای امنیتی با حامیان اخوان المسلمین در استان "دمیاط" نیز چهار تن کشته شدند.

انتهای پیام

کد N817149

وبگردی