آفتاب

حضور تعزیرات حکومتی در نمایشگاه کتاب

حضور تعزیرات حکومتی در نمایشگاه کتاب

حکم 17 تخلف غرفه‌های جانبی نمایشگاه کتاب با حضور رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران صادر و در محل اجرایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز گذشته - 19 اردیبهشت ماه - طرح ویژه نظارت بر غرفه‌های جانبی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور بازرسان اتاق اصناف، بهداشت و رئیس شعبه 41 تعزیرات حکومتی استان تهران آغاز شد.

هدف این طرح نظارت بر خدمات تغذیه‌ای غرفه‌های مستقر در محل مصلی تهران بود که در نخستین روز از بازرسی بیش از 37 غرفه مورد بازرسی قرار گرفت و برای 17 غرفه گزارش تخلف به رئیس شعبه 41 تعزیرات حکومتی ارجاع شد که در محل به این تخلف ها رسیدگی و حکم صادره اجرایی شد.

رئیس گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در این مورد گفت: در برخی از غرفه ها مشکل گرانفروشی و رعایت نکردن موارد بهداشت مشاهده که در همان محل رای صادر و حکم اجرا شد.

وی افزود: برخی افراد سودجو به این موضوع به چشم فرصتی برای انجام تخلف نگاه می‌کنند، اما نمایشگاه کتاب محلی برای خدمت رسانی است و امیدواریم که ارائه کنندگان خدمات در این نمایشگاه به این موضوع به چشم خدمت نگاه کنند نه فرصت.

رئیس شعبه 41 تعزیرات حکومتی استان تهران در مورد واکنش صاحبان غرفه‌ها به حضور تعزیرات حکومتی گفت: بیشتر افراد غرفه دار با حضور تعزیرات حکومتی و تذکر لسانی قیمت ها را اصلاح و قیمت کالاها را درج کردند.

بر اساس این گزارش، در این گشت موضوع جالب دیگری مشاهده شد. بنرهای کوچکی که در تمام غرفه‌های نمایشگاه نصب شده و روی آن نوشته شده بود افراد شکایات و گرانفروشی‌های مشاهده شده را به شماره‌ای که روی بنر وجود دارد، اطلاع دهند؛ شماره‌ای که حاضرین می‌گفتند مربوط به تعزیرات حکومتی است، اما رئیس گشت مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران از آن بی اطلاع بود.

رئیس گشت های تعزیرات حکومتی استان تهران درباره این بنرها گفت: این شماره تلفن برای اعلام شکایت و گرانفروشی در نظر گرفته شده که با تماس با این شماره معلوم نشد این شماره مربوط به کجاست؟ و قرار شد که جمع آوری شود.

شهرآبادی افزود: جمله نوشته شده بر روی بنر بار حقوقی دارد و تنها مرجع رسیدگی به گرانفروشی بر اساس قانون سازمان تعزیرات حکومتی است که مردم تنها با تماس با 124 یا ارسال پیامک به سامانه 30009651 می توانند شکایات خود را اعلام کنند.

انتهای پیام

کد N817101

وبگردی