آفتاب
کوچکی‌نژاد از لاریجانی خواستار شد

کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات فرهنگیان در مجلس تشکیل شود

کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات فرهنگیان در مجلس تشکیل شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کمیته ویژه‌ای در مجلس برای رسیدگی به وضعیت حقوق فرهنگیان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جبار کوچکی‌نژاد در جریان بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در جلسه علنی امروز ضمن تبریک هفته معلم، گفت: نمایندگان در هفته معلم در حوزه‌های انتخابیه حضور داشتند و درد دل فرهنگیان کشور را از نزدیک شنیدند.

وی خطاب به ریئس مجلس گفت: کمیسیون آموزش در نامه‌ای به شما مشکلاتی که دولت برای فرهنگیان ایجاد کرده است را شرح داده است. اینکه می‌خواهند در اول مهر 1350 میلیارد تومان به حقوق فرهنگیان تحت عنوان رتبه‌بندی افزیش دهند ابهامات اساسی دارد حال اینکه فرهنگیان درخواست افزایش حقوق پایه را دارند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان یک فرهنگی نظر دولت را در این رابطه نمی‌دانیم حتی دولت در کمیسیون آموزش نیز توضیحاتی ارائه نکرده و همچنان ابهامات فرهنگیان را افزایش می‌دهد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: در حالی که برای بسیاری از مسائل مهم کشور کمیته یا کمیسیون ویژه تشکیل می‌دهیم ما خواستار تشکیل کمیته ویژه‌ای برای حل مشکل حقوق فرهنگیان هستیم تا مشکل آنها حل شود. باید فکری به حال فرهنگیان کنیم.

همچنین هادی قوامی نماینده اسفراین نیز با تاکید بر لزوم پرداخت حقوق فرهنگیان، گفت: نباید اعتبارات آموزش و پرورش را هزینه‌ای تلقی کنیم چون آموزش و پرورش سرمایه انسانی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

کد N817090

وبگردی