آفتاب
پس از یک ساعت بررسی؛

بررسی ممیزی‌های مربوط به مشاغل خاص ناتمام ماند/ ارجاع به کمیسیون

بررسی ممیزی‌های مربوط به مشاغل خاص ناتمام ماند/ ارجاع به کمیسیون

نمایندگان مجلس پس از یک ساعت بررسی تعیین شاخص‌هایی جهت ممنوعیت انتصاب مرتکبین به برخی جرایم در مشاغل حساس، این ماده را به دلیل عدم تطبیق با قانون مدنی، به کمیسیون اجتماعی ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

ماده یک این طرح که ضوابط کلی را مطرح می‌کرد، پیش از تعطیلات مجلس به تصویب رسیده بود و مجلس بیش از یک ساعت به بررسی مخالفت‌ها، موافقت‌ها و پیشنهادات نمایندگان به ماده دو این طرح در خصوص تعیین ضوابطی برای ممنوعیت انتصاب اشخاص در مشاغل حساس پرداخت.

بر اساس این ماده، کسانی که تابعیت مضاعف داشته، التزام عملی به ولایت فقیه ندارند یا وابسته به رژیم سابق بوده و با مجازات خیانت در امانت محکوم شده‌اند، نمی‌توانند در مشاغل حساس مشغول شوند.

علاوه بر این وابستگان تشکیلاتی به احزاب، مروجین عرفان‌های کاذب و مجرمان علیه امنیت داخلی همچنین مظنونان به جاسوسی و مباشران راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره، قاچاقچیان و کسانی که متجاهر به فسق هستند نیز نخواهند توانست در پست‌های حساس به کار گرفته شوند.

در پایان بیش از یک ساعت بررسی این ماده، لاریجانی اعلام کرد ابهامات زیادی در این مورد وجود دارد و جهت رفع ایرادات و تطبیق با قانون مدنی، باید به کمیسیون ارجاع شود.

نمایندگان با ۱۲۳ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس با ارجاع این ماده از طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس به کمیسیون اجتماعی موافقت کردند.

کد N816998

وبگردی