آفتاب

وزیر خارجه قطر: کشورهای ائتلاف عربی اوضاع یمن را کاملا زیر نظر خواهند داشت

وزیر خارجه قطر: کشورهای ائتلاف عربی اوضاع یمن را کاملا زیر نظر خواهند داشت

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورهای ائتلاف مصمم هستند تا اوضاع در یمن را زیر نظر داشته باشند تا طرف‌ها به آتش بسی که از سه شنبه ساعت 11 شب آغاز می‌شود، پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، خالد العطیه، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در شهر آنتالیای ترکیه افزود: اعلام آتش بس به این معنا نیست که قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت اجرایی نخواهد شد بلکه این آتش بس برای ایجاد فضایی جهت ارائه کمک‌های انسانی و وارد کردن کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به یمنی‌ها است.

این سخنان خالد العطیه در چارچوب نشست مقدماتی کمیته عالی استراتژیک قطر و ترکیه در سطح وزرای خارجه مطرح شد.

وزیر خارجه قطر تاکید کرد: کشورهای ائتلاف مصمم خواهند بود تا اوضاع را در داخل یمن چه در حریم هوایی یا دریایی و یا زمینی زیرنظر داشته باشند تا حوثی‌ها و حامیانشان به این آتش بس پایبند باشند و در غیر این صورت عملیات نظامی ادامه خواهد داشت.

العطیه عنوان داشت که دیدگاه‌های طرف‌های ترکیه و قطر در خصوص مسائل منطقه‌ای شبیه به هم است و همچنین دو طرف راه حل‌های مشترک را در مورد مسائل بین‌المللی مورد توجه خود دارند.

در همین حال وزیر خارجه ترکیه عنوان داشت که کشورش معتقد است که مذاکرات ضامن برقراری صلح و ثبات فراگیر برای تمامی طرف‌ها در یمن است.

وی با اعلام حمایت کشورش از کنفرانس ریاض گفت که ترکیه به مذاکرات ریاض به عنوان یک نقطه عطف مهم در این خصوص می‌نگرد.

این سخنان جنگ افروزان علیه یمن در حالی مطرح می‌شود که به گفته محمد البخیتی، یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصارالله این حرف و حدیث‌ها درباره آتش بس با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های ائتلاف در کشتار مردم یمن است.

انتهای پیام

کد N816951

وبگردی