آفتاب

کمالوندی: پرچم‌داری ایران در مبارزه با تروریسم اقدامی شایسته برای تامین منافع ملی است

کمالوندی: پرچم‌داری ایران در مبارزه با تروریسم اقدامی شایسته برای تامین منافع ملی است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان سازمانی که قربانی پدیده شوم، ساختگی و غیرانسانی تروریسم است خود را با برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور همراه دانسته و آمادگی دارد وظایف خود را در این زمینه به‌ انجام برساند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان سازمانی که قربانی پدیده شوم، ساختگی و غیرانسانی تروریسم است خود را با برگزارکنندگان دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور همراه دانسته و آمادگی دارد وظایف خود را در این زمینه به‌ انجام برساند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بهروز کمالوندی با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور افزود: هیچ تردیدی وجود ندارد که ریشه‌کنی پدیده شوم تروریسم علاوه‌ بر اقدامات سیاسی، نیازمند اقدامات سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی‌شده در حوزه دیپلماسی عمومی است.

وی برگزاری این کنگره بین‌المللی را اقدامی قابل حمایت در همه ابعاد دانست و افزود: دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور در شرایطی که چهره کریه تروریسم هر روز بیش‌ از پیش نمایان می‌شود و به‌ مثابه خطری که مرز نمی‌شناسد و اگر به موقع کنترل نشود عواقب خانمان‌سوز گسترده‌ای برای همه کشورها و ملت‌های جهان به‌دنبال دارد، اقدامی به‌موقع، شایسته و مستحق تحسین، تقدیر و حمایت همه‌جانبه است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در همراه‌ کردن افکار عمومی جهان علیه تروریسم و حامیان آن گفت: ایجاد کمپین گسترده رسانه‌ای در حوزه کشورهای درحال‌ توسعه، برای افزایش نقش مؤثر رسانه‌ها امری ضروری و فوری به‌نظر می‌رسد و فرصت کنگره شهریورماه برای ایجاد تشکلی از رسانه‌های همسو مغتنم است که می‌بایست از آن حداکثر بهره‌برداری را برد.

کمالوندی خطاب به رسانه‌های کشورهای قربانی تروریسم، متذکر شد: رسانه‌های مستقل و آزادی‌خواه با معرفی چهره زشت تروریسم و حامیان آن‌ها که خود را پشت برخی سیاست‌ها پنهان کرده و هر از چند گاهی، خود را حتی ضدتروریسم جلوه می‌دهند، می‌توانند در شکست گروه‌های تروریستی و پدید‌آوردگان آن‌ها نقش مهمی ایفا کنند. بدیهی است موفقیت آن‌ها در این زمینه وابسته به اقدامات مستقلانه و به‌ دور از منافع جناحی، حزبی و فراحزبی است به‌نحوی‌که تنها منافع امروز خود را در نظر نگیرند.

وی با اشاره به غوغاسالاری رسانه‌ای غرب، گفت: متاسفانه بخش مهمّی از رسانه‌های بین‌المللی، وابسته و غیرمستقل هستند و این وابستگی آن‌ها باعث وارونه جلوه‌یافتن حقایق شده است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان علت اصلی ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به‌دست تروریسم دولتی غرب را اقدامی برای تحت‌تاثیر قراردادن عزم نخبگان هسته‌ای کشورمان تحلیل کرد و افزود: ترور دانشمندان هسته‌ای به‌خیال خام آمریکا، کشورهای غربی و صهیونیسم جهانی در راستای ایجاد رعب و وحشت در بین اساتید دانشگاه‌ها و جوانان علاقه‌مند به توسعه صنعت هسته‌ای کشور صورت گرفت تا در عزم و اراده آنان برای ادامه راه، تردید ایجاد کند.

کمالوندی افزود: این ترورهای ناجوانمردانه که متاسفانه مورد چشم‌پوشی سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفته نه‌تنها نتوانسته است خللی در عزم و اراده متخصصین و دانشمندان جوان کشورمان ایجاد کند؛ بلکه با اثبات حقانیت راه این شهیدان، جوانان متخصص کشورمان در این صنعت و دانشگاه‌ها با مضاعف‌کردن تلاش‌های خود، این سیاست غیرانسانی کشورهای غربی را ناکام گذاشته‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر این‌که استفاده از دیپلماسی عمومی و به‌کارگیری همه ابزارهای رسانه‌ای برای واردکردن هرچه‌بیشتر افراد، گروه‌ها و نخبگان جوامع در این مبارزه حق‌طلبانه نه تنها مفید بوده بلکه لازمه پیشرفت موثر در این مسیر است، خاطرنشان کرد: در مبارزه با ترور و تروریسم که هدف آن استقرار ارزش‌های والای انسانی و احترام به حیات انسان‌هاست، رسانه‌ها و گروه‌های مجری دیپلماسی عمومی همه امکانات خود را باید به میدان بیاورند و با حضور گسترده و صفوف فشرده در این مبارزه اجازه ندهند که بی‌تفاوتی جوامعی که در معرض خطر فوری قرار ندارند، باعث شود حامیان گروه‌های تروریستی با جرأت و جسارت بیشتری سیاست‌های مخرب و غیرانسانی خود را پیاده کنند.

به‌گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی کارزار مبارزه با تروریسم میدانی است که همه کشورها، گروه‌ها و در یک کلام تمام جوامع انسانی و همه انسانیت باید در مقابل گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها بایستند.

کمالوندی درباره تاثیر همگرایی کشورهای قربانی ترور بر مساله ترور و تروریسم گفت: ارائه یک تعریف دقیق و قابل قبول از مفهوم تروریسم به‌گونه‌ای‌که نظام سلطه نتواند دفاع از سرزمین مادری و مقاومت در برابر تجاوز را به عنوان تروریسم معرفی نماید، نیازمند تلاش‌های گسترده حقوقی در صحنه بین‌المللی و سیاسی در سطوح مختلف منطقه‌ای، بین‌المللی، دوجانبه و تبلیغاتی با روش‌های گوناگون تأثیرگذار بر مخاطبین مختلف است.

وی تاکید کرد: متأسفانه نظام سلطه با وارونه نشان‌دادن حقایق، مصادیق ترور و تروریسم را به‌گونه‌ای که منافع آن را تأمین می‌نماید، معرفی می‌کند؛ لذا مبارزه همه‌جانبه و کارساز در سطح بین‌المللی مستلزم تلاش‌های زیاد حقوقی، سیاسی و تبلیغاتی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی سپس به تبیین دلایل بی‌رغبتی کشورهای غربی برای حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های ضدتروریستی نظیر ائتلاف علیه داعش پرداخت و افزود: داعش، القاعده، طالبان و سایر گروه‌های تندرو مولود سیاست‌های غلط کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا هستند که در مقاطع زمانی مختلف به‌منظور مقابله با کشورهای مختلف مورد سوء‌استفاده قرار گرفته‌اند. به‌ طور کلی آمریکا به‌ منظور ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی ایران از سه موضوع هسته‌ای، حقوق‌بشر و تروریسم سوء‌استفاده نموده است.

کمالوندی متذکر شد: حضور کشورمان در ائتلاف علیه داعش، خلاف منافع آمریکا و کشورهای غربی و سیاست‌های زیاده‌خواهانه آن‌هاست و چنین حضوری باعث خواهد شد یکی از ابزارهای فشار آن‌ها و اتهامی که همواره به ایران وارد می‌کنند، کم‌خاصیت شود؛ بنابراین کشورهای غربی در عین‌حالی که معتقدند نقش ایران برای مقابله با تروریسم در منطقه بی‌بدیل است، با حضور ایران در چنین ائتلاف‌هایی نیز مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به تأثیر همکاری کشورهای قربانی تروریسم با جمهوری اسلامی ایران برای افشاشدن نقش حامیان و مجریان تروریسم، گفت: بی‌شک همکاری کشورهای قربانی تروریسم و نیز همراهی سازمان‌های غیردولتی که سیاست‌های انسان‌دوستانه را دنبال می‌نمایند با کشورمان می‌تواند باعث تقویت مواضع کشورهای مستقل شود و فریب‌کاری کشورهای غربی در استفاده غیرانسانی از گروه‌های تروریستی را با مشکل مواجه کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با ارزش‌های برگرفته از اسلام ناب، کشتن افراد بی‌گناه را مخالف مصالح بشری دانسته و با توجه به آیه قرآن که کشته‌شدن یک انسان بی‌گناه به‌مثابه کشته‌شدن همه مردم است، همواره هشدار داده است که بی‌تفاوتی نسبت به کشته‌شدن افراد بی‌گناه باعث ترویج فرهنگ ترور و تروریسم شده و مصالح بشریت به خطر افتاده است.

کمالوندی افزود: با توجه به اینکه کشورمان بزرگترین قربانی پدیده تروریسم است، پرچم‌داری کشورمان در مبارزه علیه این پدیده غیرانسانی علاوه‌بر این‌که یک وظیفه خطیر دینی است، اقدامی شایسته در راستای تأمین هرچه‌بیشتر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

کد N816939

وبگردی