آفتاب

رایزنی بان کی مون و پوتین درباره حل بحران اوکراین

رایزنی بان کی مون و پوتین درباره حل بحران اوکراین

دبیر کل سازمان ملل متحد در دیدار با رئیس جمهور روسیه بر لزوم پایبندی به پیمان آتش بس در شرق اوکراین تاکید کرده و از نقش سازمان ملل در حل بحران این کشور سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد که برای شرکت در مراسم هفتادمین سالگرد جنگ جهانی دوم به مسکو سفر کرده بود روز گذشته در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره لزوم پایبندی به پیمان صلح «مینسک» برای پایان دادن به بحران اوکراین صحبت کرد.

طبق بیانیه ای که از سوی دفتر سازمان ملل متحد صادر شد، در این دیدار بان کی مون و پوتین در خصوص مسیر رو به جلو در حل بحران اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداخته و بر این نکته تاکید کردند که اجرای کامل و توام با حسن نیت اصول حاکم بر توافق مینسک بهترین فرصت را برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز در حل این مناقشه فراهم آورده است.   

علاوه بر این طرفین درباره چگونگی دخالت سازمان ملل متحد در حل و فصل مشکلات اوکراین نیز به گفتگو پرداختند که جزئیات آن ارائه نشده است.

مناطق شرقی به ویژه جنوب شرق اوکراین از آوریل سال گذشته صحنه درگیری بین دولت کی یف و جدایی طلبان حامی روسیه بوده است. برای پایان دادن به وضع موجود، روسای جمهور روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان در ماه فوریه گذشته گرد هم آمدند تا با امضای موافقت نامه ای که بعدها به پیمان صلح مینسک معروف شد، آرامش را به مناطق بحران زده باز گردانند.

با این حال، طرفین درگیر در جنگ اوکراین همواره یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند.

کد N816823

وبگردی