آفتاب

افزایش مهاجرت از روستاهای خراسان‌شمالی

افزایش مهاجرت از روستاهای خراسان‌شمالی

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم گفت: مهاجرت از روستاهای استان به شهر طی سال‌های اخیر چهار درصد افزایش یافته است.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، افزود: در ابتدا نسبت جمعت مردم استان در روستا 52 درصد و در شهرها 48 درصد بوده و این درحالیست که این ارقام در حال حاضر برعکس شده است.

وی ادامه داد: عواملی همچون خشکسالی، کمبود آب و یا بیکاری در روستا بر این امر تاثیرگذار بوده است و اگر چاره‌ای جدی برای این وضعیت اندیشیده نشود، این رقم افزایش خواهد یافت.

ثروتی با تصریح بر اینکه اکثر افراد مهاجر به شهرها در حواشی شهرها اسکان یافته و به مساحت حاشیه نشینی افزوده‌اند، اظهار کرد: مجلس اعتبار خوبی برای ایجاد استخرهای ذخیره آب در روستاها، آبیاری قطره‌ای و ایجاد گلخانه به منظور ایجاد اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر مصوب کرده است که باید به استان‌ها تقسیم شود.

وی در پاسخ به این موضوع که کشاورزان جهت گرفتن تسهیلات از بانک با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: قانونی در مجلس مصوب کردیم که کشاورزان می‌توانند اسناد مشاع و یا ثبتی را به عنوان سند ارائه دهند و اگر بانکی آن را قبول نکرد، تخلف کرده و دولت باید به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام

کد N816787

وبگردی