آفتاب
آقامحمدی در گفت‌وگو با ایسنا:

آمریکا با آموزش نظامی به شورشیان سوری به دنبال براندازی دولت سوریه است

آمریکا با آموزش نظامی به شورشیان سوری به دنبال براندازی دولت سوریه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اقدام وزارت دفاع آمریکا برای آموزش نظامی به شورشیان سوری با ادعای مقابله با داعش حمایت آشکار از تروریست‌هاست و هیچ هدفی جز براندازی حکومت سوریه ندارند.

ابراهیم آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در واکنش به برنامه جدید وزارت دفاع آمریکا برای آموزش نظامی به شورشیان سوری در خاک ترکیه و اردن برای مقابله با داعش، گفت: داعش چیزی جدا از تفکر تروریستی آمریکایی‌ها نیست چون آمریکایی‌ها داعش را به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: بداخلاقی، خوی تجاوزگری و کافر پنداشتن همه جز خود از ویژگی‌های آمریکایی‌هاست که در ذات داعش وجود دارد؛ به همین دلیل است که داعش پرورش یافته آمریکا به شمار می‌آید. در این شرایط چطور قرار است گروه‌هایی همچون ارتش آزاد و جبهه النصره که از درون داعش بیرون آمده‌اند بخواهند بر ضد خودشان اقدام انجام دهند و با داعش مقابله کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این یک دروغ مثل تمام دروغ‌ها، نیرنگ‌بازی و حقه‌بازی‌های آمریکایی‌هاست که در هیچگونه صداقتی در ذات و وجودشان نیست. قطعا این کار برای مقابله با دولت قانونی بشار اسد انجام می‌گیرد، دولتی که با رای قاطع مردم روی کار آمده ولی چون فرمانبردار آمریکا نیست و حاضر نیست در برابر خواسته‌های آمریکا و لابی صهیونیستی و خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی کوتاه آید به هر وسیله تلاش می‌شود تا درصدد تضعیف و براندازی‌اش اقدام کند.

به گفته وی، آمریکایی‌ها با دادن پول و سلاح و آموزش تروریست‌ها تحت عنوان مبارزه با داعش به دنبال اقدام علیه دولت بشار اسد هستند. مبارزه با داعش دروغ بزرگی است که حتی خود آمریکایی‌ها نیز آن را باور ندارند. آنها این اقدامات را برای انفعال کشورهای اسلامی و براندازی حکومت سوریه انجام می‌دهند.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه این اقدام آمریکا حمایت آشکار از تروریست‌ها است، گفت: آمریکا با این اقدام به دنبال ناامن کردن منطقه و بر هم ریختن وضعیت داخلی کشورهای اسلامی است. اگر آمریکا واقعا دشمن داعش است قاعدتا باید در کنار دولت‌هایی قرار گیرد که با تفکر تکفیری به صورت جدی مبارزه می‌کنند.

انتهای پیام

کد N816723

وبگردی