آفتاب
رسایی در مراسم تقدیر از کاپیتان صداقت نیا:

دولت باید از خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی به یمن تقدیر کند

دولت باید از خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی به یمن تقدیر کند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه من فردا پیشنهاد تقدیر از کاپیتان صداقت نیا را در جلسه علنی به آقای لاریجانی می دهم گفت: تقدیر از کادر پروازی هواپیمای امدادرسان ایران به یمن وظیفه دولت هم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل ازکاپیتان هواپیمای امدادرسان به مردم یمن که با ممانعت جنگنده های سوری موفق به فرود در فرودگاه صنعا نشد اظهار کرد: مراسم امروز تنها تقدیر و تشکر از یک خلبان نیست بلکه نشان دادن حمیت و غیرت جامعه ایرانی و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: من به نمایندگی از همه شما و نمایندگان مجلس دست این خلبان را می بوسم که توانست چنین تصمیم درستی را بگیرد و آن را ثبت در تاریخ کند.

رسایی تاکید کرد: جنگ آینده نه جنگ تجهیزات نظامی و نه جنگ اقتصادی و سپرده های بانکی و نه حتی جنگ رسانه ای بلکه جنگ بین اراده هاست و هر اراده ای قوی تر باشد موفق تر خواهد بود که تیم پروازی ما به یمن این اراده را از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه جا داشت قبل از این مراسم دستگاههای رسمی ما نیز از خلبان و تیم پروازی این هواپیما تقدیر به عمل می آوردند گفت: من فردا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به آقای لاریجانی پیشنهاد می دهم که از کاپیتان این هواپیما و همکاران وی در مجلس تقدیر به عمل آید اما جا دارد که دولت هم این کار را بکند زیرا این وظیفه دولت است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: وظیفه دولت در برابر سعودی ها و حمایت از مردم یمن مطابق قانون اساسی است. ما امروز اگر خاک پرست هم باشیم باید برای مردم یمن، سوریه و عراق هزینه کنیم و حتی اگر کاری به خدا و پیامبر هم نداشته باشیم باید برای این ملت های مسلمان هزینه کنیم.

رسایی با بیان اینکه با یک ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است نمی شود سیره پیامبر و قرآن را کنار گذاشت گفت: اگر شعار استکبار ستیزی را از این انقلاب بگیریم با رژیم پهلوی چه فرقی می کند و اگر قرار باشد مسئولین ما در این زمینه کوتاهی کنند با مسئولین رژیم های منطقه ای چه تفاوتی دارند.

وی افزود: ای کاش آقای ظریف و وزارت خارجه نیز از این عزیزان دعوت و از آنها تقدیر کنند. چرا وزیر خارجه باید در حالی که آل سعود بر روی سر مردم یمن بمب می ریزد به وزیر خارجه آنها پیام تبریک بدهد.

رسایی در پایان ابراز امیدواری کرد جلسه تقدیر از کاپیتان صداقت نیا و همکارانش را در هیئت دولت نیز شاهد باشیم.

کد N816602

وبگردی