آفتاب

مجید تفرشی در کافه خبر مغز متفکر و پشت پرده خاندان سعودی را یکی دیگر از فرزندان سلمان معرفی کرد

مجید تفرشی در کافه خبر مغز متفکر و پشت پرده خاندان سعودی را یکی دیگر از فرزندان سلمان معرفی کرد

مجید تفرشی پژوهشگر و مورخ مقیم لندن در کافه خبر پس از بررسی تحولات مرتبط با انتخابات پارلمانی انگلیس درباره مسائل منطقه و رفتار عربستان سعودی سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین مجید تفرشی گفت: سعودی ها در یمن دست به قمار بزرگی زده اند. سعودی ها به مردم خود و دنیا دروغ گفتند که انقلابیون فقط حوثی ها هستند که 30 درصد از جامعه یمن هستند. این یک دروغ فاحش است. همه مردم یمن با حکومت دست نشانده عربستان مخالف بودند.
به گفته این پژوهشگر و مورخ ایرانی مقیم لندن، تحولات اخیر مرتبط با سعودی از جمله حمله این کشور به یمن در ارتباط مستقیم با تغییراتی است که در مناسبات ایران و غرب بخصوص ایران و آمریکا پدید آمده و یا تصور رخ دادن این تحولات پدیدار گشته است. سعودی ها هرگز از این بهبود روابط خوشحال نیستند هیچ به شدت عصبی و بیمناک هستند و این دلهره در همه تصمیمات سیاسی آنها سایه افکنده و تاثیر گذاشته است.

تفرشی موضوع جدیدی را در خصوص عربستان باز کرد و گفت: عمده ما با یکی از پسرهای سلمان بن عبدالعزیز پادشاه کنونی سعودی آشنا هستیم که همان محمد بن سلمان است حال آنکه سلمان پسر دیگری هم دارد که بزرگتر از محمد است و نام او فیصل بن سلمان است. او در دانشگاه آکسفورد انگلیستان دکترای ایران شناسی گرفته است و شاگر دکتر علیرضا شیخ الاسلامی بوده است. او ایران را به خوبی می شناسد و از قضا ضد ایرانی است و من گمان می کنم برعکس آنچه گفته می شود، مغز متفکر و پشت پرده مسائل سیاسی در سعودی فیصل بن سلمان باشد یا دست کم از نقش او نیز در تحولات نباید غافل شد.

عکس : پدرام شعبانی

49308

 

کد N816577

وبگردی