آفتاب

نگرانی سازمان ملل از رشد بیگانه هراسی در مجارستان

نگرانی سازمان ملل از رشد بیگانه هراسی در مجارستان

آژانس آوارگان سازمان ملل اعلام کرد که نگران رشد فزاینده بیگانه هراسی در مجارستان و اقدامات دولت این کشور برای نشان دادن تصویری از آوارگان به عنوان تهدید است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نماینده منطقه‌ای آژانس آوارگان سازمان ملل در اروپای مرکزی گفت: نگرانی‌ها شامل راه‌هایی است که دولت مجارستان در قبال آوارگان سوری، افغانی و عراقی در کشور دارد و این اقدامات باعث شده تا بیگانه هراسی در مجارستان با رشد فزاینده‌ای رو به روباشد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که به شدت از سیاست‌های محدودیت مهاجرت دفاع می‌کند با آوارگانی که از کشورهای جنگ زده وارد کشورش می‌شوند مخالف است چرا که این مهاجرت‌ها را با تروریسم مرتبط می‌داند و از این مساله حمایت نمی ‌کند.

اوربان در این باره گفت: مجارستان اجازه نخواهد داد که این مهاجران که تهدیدی برای مشاغل و معیارهای زندگی شهروندان مجارستانی محسوب می‌شوند در این کشور باقی بمانند.

در همین حال آژانس آوارگان سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرده که دولت مجارستان در سطح بین‌المللی تلاش می‌کند تا مهاجران و آوارگان را به چالش بکشد و آنها را مهاجران اقتصادی می‌داند و این افراد را مقصر تهدیدهایی علیه مجارستان و اروپا می‌داند.

در چند ماه گذشته مجارستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپاست با رشد فزاینده مهاجران و پناهجویان مواجه بوده است.

اوربان از شرایط رو به رشد و بهبود وضعیت در کشورهای مبدا مهاجران حمایت کرده و گفت: اتحادیه اروپا باید اجازه دهد که برخی از کشورهای عضو قوانین خاص خودشان را درباره مهاجرت اتخاذ کنند.

وی به یک ایستگاه رادیویی در مجارستان گفت: ما باید سفر مهاجران به اروپا را متوقف کنیم این امر باعث شده که آنها فکر کنند می‌توانند در اروپا زندگی بهتری داشته باشند اما ما باید این تفکر را در ذهن مهاجران به وجود آوریم که آنها می‌توانند در کشورهای خودشان هم زندگی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N816544

وبگردی