آفتاب

پلیس استرالیا از خنثی سازی عملیات تروریستی توسط یک نوجوان خبر داد

پلیس استرالیا از خنثی سازی عملیات تروریستی توسط یک نوجوان خبر داد

پلیس استرالیا از خنثی سازی یک عملیات تروریستی قریب الوقوع در ملبورن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس استرالیا امروز شنبه از خنثی سازی یک بمب گذاری تروریستی قریب الوقوع  در ملبورن خبر داد.

پلیس استرالیا با کشف مواد منفجره و دستگیری یک نوجوان ۱۷ ساله در خانه ای در شمال ملبورن اعلام کرد توانسته است خطر عملیات تروریستی توسط یک نوجوان افراطی در این کشور را خنثی کند.

پلیس این اقدام را به دنبال دریافت اطلاعات از سیستم تلفن امنیت ملی این کشور اعلام کرده و ادامه داد: متعاقب اطلاعات واصله نیروهای امنیتی و پلیس ملبورن تحقیقات گسترده ای را در این زمینه آغاز و سرانجام با حمله به منزل نوجوان مذکور در منطقه گرین ویل در ۲۰ کیلومتری شمال ملبورن وی را دستگیر کردند.

این نوجوان که به دلیل نرسیدن به سن قانونی هویت او قابل اعلام نیست، متهم به جرائم مربوط به فعالیت های تروریستی بوده و برای محاکمه در دادگاه کودکان که به صورت غیرعلنی در روز دوشنبه برگزار خواهد شد، در بازداشت پلیس خواهد ماند.

مایک فلان معاون پلیس فدرال در این باره به خبرنگاران گفت: جرائمی از این دست، جرائم سنگینی محسوب شده و استفاده این فرد از وسایل انفجاری دست ساز محرز شده است.

او در ادامه گفت: اگر زودتر دست به کار نمی شدیم، این تهدید بالقوه با مبادرت وی به انهدام بمب ها به یک خطر واقعی مبدل می شد.

پلیس ضمن اعلام ادامه تحقیقات در این خصوص، درباره ارتباط آن با گروه تروریستی داعش اظهار نظر نکرد و آن را به کامل شدن تحقیقات موکول نمود.

ماه گذشته، نخست وزیر استرالیا از دستگیری ۵ مظنون به طراحی حملات تروریستی خبر داده بود که قصد حمله به نیروهای پلیس در مراسم بزرگداشت قربانیان نبرد گالیپولی در جنگ جهانی اول را داشتند.

جوانان ۱۸ تا ۱۹ ساله مذکور در محل زندگی شان در حومه شهر ملبورن بازداشت شده بودند. در عملیات بازرسی از خانه این مظنونین مقادیری سلاح گرم و سرد کشف شده بود.

کد N816518

وبگردی