آفتاب

ریابکوف: روسیه متعهد به حصول توافق هسته‌ای است

ریابکوف: روسیه متعهد به حصول توافق هسته‌ای است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو تمام تلاش‌های ممکن برای حصول یک توافق هسته‌ای نهایی با ایران را به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک‌نیوز، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که روسیه تمام آنچه در توان دارد همانند گذشته به کار می‌گیرد تا این توافق رضایت طرف ایرانی را جلب و تضمین کند حقوق هسته‌ای این کشور محقق خواهد شد.

این دیپلمات ارشد روس افزود: روسیه با تحریم‌های چندجانبه و فشار بر تهران کاملا مخالف است و اکنون ما در آستانه دستیابی به راه‌حلی هستیم که موجب رهایی مردم ایران و دولت این کشور از فشار این تحریم‌هاست.

ریابکوف اظهار کرد: روسیه متعهد به حصول توافق هسته‌ای نهایی با ایران است.

وی هم‌چنین در واکنش به لایحه نظارت کنگره آمریکا بر توافق هسته‌ای با ایران که به تازگی در سنا به تصویب رسیده است گفت که‌ مسکو این قانون را تهدیدی علیه مذاکرات هسته‌ای نمی‌بیند.

به گزارش اسپوتنیک مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه با 98 رای موافق و تنها یک رای مخالف طرح کمیته روابط خارجی را که به کنگره اجازه بازبینی توافق هسته‌ای نهایی را می‌دهد به تصویب رساند.

ریابکوف یادآور شد:‌ من فکر نمی کنم که نیروهای ضدایرانی یا ضدروسیه در کنگره آمریکا تهدیدی باشند که بتواند توافق هسته‌ای را نابود کنند.

سناتور باب منندز پس از تصویب این لایحه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار کرد: اکنون مذاکره کنندگان آمریکا و ایران باید بدانند که با یک نظارت مضاعف روبه‌رو هستند چون طبق این لایحه کنگره اجازه خواهد داشت تا 30 روز پس از حصول توافق هسته‌ای با ایران آن را مورد بازبینی قرار دهد و در صورت تشخیص قطعنامه مخالفت‌آمیز خود را صادر کند.

به گزارش ایسنا، این لایحه که از سوی جمهوری‌خواهان آمریکا در تلاش برای مانع تراشی در مسیر مذاکرات هسته‌ای مطرح شده در حالی در مجلس سنا به تصویب رسید که مذاکرات ایران و گروه 1+5 به گام‌های نهایی خود نزدیک می‌شود.

مذاکره کنندگان ایران وگروه 1+5 قرار است اواسط هفته جاری رایزنی‌های خود را در وین، پایتخت اتریش از سرگیرند.

انتهای پیام

کد N816457

وبگردی