آفتاب

افزایش سطح امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا به بالاترین سطح طی چهار سال اخیر

افزایش سطح امنیتی در پایگاه‌های نظامی آمریکا به بالاترین سطح طی چهار سال اخیر

یکی از سخنگویان پنتاگون اعلام کرد، ارتش آمریکا امنیت پایگاه‌های خود در سراسر این کشور را به بالاترین سطح طی چهار سال اخیر رسانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو وارن، سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: مقامات سطح هشدار را از متوسط به بالا افزایش داده‌اند. گفته می‌شود افزایش سطح امنیتی شامل تمامی محل‌ها از جمله پایگاه‌های عضوگیری تا پست‌های گارد ملی، پایگاه‌های نظامی و کمپ‌های نظامی و کمپ‌ها در قاره آمریکا، آلاسکا و خاک آمریکا در دریای کارائیب می‌شود.

وارن در ادامه اظهاراتش به خبرنگاران گفت، افزایش سطح امنیتی براساس هیچ تهدید خاصی صورت نگرفته اما فضای فعلی با اتفاقاتی چون حمله دو مرد در تگزاس طی هفته گذشته در این تصمیم تاثیر داشته است.

در همین حال یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره عنوان کرد، دولت تعدادی اطلاعات مشخص از افرادی دارد که ممکن است با عوامل حمله تگزاس در ارتباط بوده باشند.

به گفته مقامات این دو عامل پیش از آغاز حمله با یک انگلیسی مرتبط با داعش تماس داشته‌اند. با این حال بازرسان معتقدند این دو تن تنها از طریق اینترنت با شبه نظامیان در ارتباط بوده و به صورت مستقیم از رهبران داعش دستور نمی‌گرفته‌اند.

به گفته سخنگوی پنتاگون آخرین باری که سطح امنیتی در پایگاه‌های سراسر آمریکا افزایش یافت 11 سپتامبر 2011 بر می‌گردد.

انتهای پیام

کد N816441

وبگردی