آفتاب
آیت الله نوری همدانی:

مبارزه با بدحجابی نیازمند اراده همگانی است

مبارزه با بدحجابی نیازمند اراده همگانی است

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اگر همه مردم بخواهند جلوی بدحجابی گرفته شود و هر کسی نسبت به بدحجابی اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کند؛ قطعا اوضاع به این صورت نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ این مرجع تقلید در دیدار با روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه، به موضوع بسیار مهم حجاب و بدحجابی در کشور اشاره و اظهار کرد: هر چه هوا رو به گرما و تابستان می‌رود وضع حجاب نامناسب‌تر می‌شود و این مسئله از نگرانی‌های مهم در جامعه اسلامی است.

وی افزود: باید مسئولین و نهادهای فرهنگی فکری برای حجاب کنند و لازم است در این عرصه کار فرهنگی از سوی همه آحاد جامعه صورت بگیرد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «در این موضوع باید آحاد ملت وحدت رویه داشته باشند و خواسته همگانی به وجود بیاید» گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است؛ چون همه تذکر نمی‌دهند و از کنار هر منکری به راحتی عبور می‌کنند، به فراموشی سپرده شده است.

این مرجع تقلید افزود: توجه به موضوع بدحجابی و امر به معروف و نهی از منکر یک عزم و اراده جدی می‌طلبد، و این عزم و اراده تا الان به وجود نیامده تا جلوی این ناهنجاری‌ها و بدحجابی‌ها گرفته شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه به معیارهای انسان کامل در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: انسان کامل کسی است که در هر جای این کشور مشغول به فعالیت است و مسئولیتی دارد، امانتدار و صادق در گفتار و کلام و عمل باشد.

وی اظهار کرد: انسان‌های امانتدار و صادق برای خدمت‌رسانی به مردم تمام تلاش خود را بکار می‌بندند، خدمت به کشور­ را سرلوحه همه کارهای خود قرار می­‌دهند تا از این رهگذر با خدمت رسانی به مردم، رضایت‌مندی هم حاصل شود.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: مسئولین امانتدار کسانی‌اند که در موقعیت و سمتی که هستند سعی می‌کنند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و از هر گونه کم کاری در کار پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، این مرجع تقلید گفت: مردم سؤال می‌پرسند چطور است که با وجود چنین حکومت و دین کاملی می‌بینیم اسلام در همه متجلی نشده، باید گفت، اسلام اگر چه یک دین کامل است، ولی زمانی که بعضی از مسائل آن در جامعه از سوی مردم آن جامعه فراگیر نشود این مشکل به همین وضع باقی است.

وی افزود: بعد از وفات پیامبر(ص) 25سال حضرت علی خانه نشین بود و بعضی از مسائل که زحمات زیادی­ برای آن در اسلام کشیده شده بود به تاریخ پیوست.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: آنچه مهم است فراگیر شدن پیام اسلام در ابعاد مختلف در جامعه از سوی مردم آن جامعه است.

انتهای پیام

کد N816356

وبگردی