آفتاب

درخواست چند قانون‌گذار آمریکایی برای تحریم‌های حقوق بشری جدید علیه ایران

درخواست چند قانون‌گذار آمریکایی برای تحریم‌های حقوق بشری جدید علیه ایران

چند قانون‌گذاری آمریکایی در اقدامی مداخله‌جویانه با استناد به گزارشی که مدعی نقض آزادی‌های مذهبی در ایران شده است، وضع تحریم‌های حقوق بشری جدید تهران را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری فاکس‌نیوز، کمیسیون آزادی‌های بین‌المللی آمریکا در گزارش سال 2015 خود مدعی شد در ایران آزادی‌های مذهبی وجود ندارد و این کشور اقلیت‌های مذهبی را مورد محاکمه قرار می‌دهد. این گزارش سبب شده است تا برخی قانون‌گذاران آمریکا از دولت این کشور بخواهند تحریم‌های حقوق بشری جدید علیه تهران صادر کنند.

مارک کروکر، سناتور جمهوری‌خواه که معمار اصلی تحریم‌های مرتبط هسته‌ای و حقوق بشر علیه ایران به شمار می‌آیند، ضمن اعلام این درخواست مدعی شد که وضعیت آزادی‌های مذهبی در ایران از زمان آغاز ریاست جمهوری حسن روحانی در اولت 2013 بدتر شده است و افراد بیش‌تری به دلیل اعتقادات‌شان زندانی شده‌اند.

هم‌چنین سناتور الیوت انجل در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز، تأکید کرد: دولت آمریکا باید از هر ابزاری برای مجازات کسانی که حقوق مردم ایران را نقض می‌کنند استفاده کند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات ایران همواره تأکید کرد‌ه‌اند که این‌گونه گزارشات تنها بر پایه اسناد و شواهد ساختگی ارائه شده و معترضانه و فاقد اعتبار هستند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به این‌گونه گزارشات گفته است: جمهوری اسلامی ایران به خوبی به تعهدات ملی و بین‌المللی خود در زمینه حقوق بشر واقف است و همواری همکاری‌های خوب و گسترده‌ای را مکانیزم‌های بین‌المللی در این زمینه انجام داده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان هم‌چنین تأکید کرده است: دولت ایران به تعهد خود برای ارتقای همه جانبه حقوق شهروندان پایبند بوده و اقدامات بسیار مهمی را برای بالا بردن سطح حقوق شهروندی و حقوق اقلیت‌ها انجام داده است و به برنامه‌ها و تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، ادعاهای این‌چنین در حالی با نیت‌های سیاسی علیه ایران مطرح می‌شود که اقلیت‌های دینی در ایران حتی در عالی‌ترین سطوح تصمیم‌سازی در کشور حضور دارند که نمونه آن حضور نمایندگان مجزای ارامنه، کلیمیان و آشوریان در مجلس است.

انتهای پیام

کد N816340

وبگردی