آفتاب

نماینده ولی فقیه در هلال احمر :در جهان ناآرام کنونی باید انسان ها را به مهربانی و همدلی فرا بخوانیم

نماینده ولی فقیه در هلال احمر :در جهان ناآرام کنونی باید انسان ها را به مهربانی و همدلی فرا بخوانیم

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، اهداف عالی این جمعیت را منطبق با تعالیم زندگی آفرین اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی روز شنبه در همایش «انسان مهربان، دنیای آرام» با تاکید بر اینکه در جهان ناآرام کنونی سخت نیازمندیم تا انسان ها را به مهربانی و همدلی فرا بخوانیم، گفت: این فراخوان انسان به مهر و مهربانی برای آرام ساختن دنیای پیرامونی، از سوی هلال احمر برگرفته از اهداف عالی این جمعیت منطبق با تعالیم زندگی آفرین اسلام است.

او گفت: هلال احمر به عنوان جمعیت مردم نهاد، در کنار دولت جمهوری اسلامی ایران، همدل و همزبان، تا آن زمان که شاهد استقرار جهان آرام و انسان های مهربان باشد، از خدمتگزاری و امدادرسانی به انسان های خسته از ناملایمات جهان، حوادث طبیعی و رنجوران از جور و جفای تجاوزگران با تمام ظرفیت های مادی و معنوی خود از پای نخواهند نشست.

معزی ادامه داد: امسال شعار «انسان مهربان، دنیای آرام» برای هفته هلال احمر برگزیده شده که بی شک این شعار نیاز حیاتی انسان کنونی و دنیای معاصر است که شاهد وضعیت خشونت بار و نابهنجار جهان بویژه در منطقه خاورمیانه است.

وی افزود: سوگمندانه شاهدیم که افراد نه فقط از دست یافتن به حقوق اساسی خود بازمانده اند، بلکه زندگی، خانه و کاشانه و شهر و دیارشان با خاک یکسان شده و پیر و جوان و کودکان بی گناه به خاک کشیده شده اند، از این رو کوته فکری و ساده اندیشی است که این همه مصیبت و درد و رنج را ناشی از اتفاق بدانیم.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: تعدی و تجاوزگری ددمنشانه افراد و دولت های سلطه جو و تضییع حقوق انسان ها، برآمده نظام سلطه گر و قدرت مدار دنیای کنونی است که چنین وضعیتی پدید آورده است.

وی افزود: در یک نگاه واقع گرایانه به جهان کنونی شاهدیم که نظام سلطه گر و نیز دستیاران و دست آموزان آنان که متاسفانه خود را مسلمان و خادم حرمین شریفین می نامند، در عرصه های گوناگون، زیرپوشش منافع ملی، هیچ مانعی را برای دست یافتن به منافع خود برنمی تابند و برای از میان برداشتن آن به هر حربه و حیله ای دست می یازند، این افراد نه تنها حقوق انسانی را به رسمیت نمی شناسند که ویران ساختن شهرها و روستاها و آوارگی ملت ها و نابود کردن ثروت ها و به خاک و خون کشاندن انسان ها را حق مسلم خود می دانند.

4646

 

کد N816329

وبگردی