آفتاب
معاون خدمات شهری شهرداری تهران:

محیط کارخانه زباله سوز به اندازه بیمارستان ضدعفونی است

محیط کارخانه زباله سوز به اندازه بیمارستان ضدعفونی است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به تکنولوژی پیشرفته زباله سوزها در دنیا گفت: این پیشرفت تکنولوژی سبب شده در کشورهای پیشرفته زباله سوزها در محدوده شهرها ساخته شود. از این رو درگام بعدی باید زباله سوزهای تهران هم در محدوده شهری ساخته شوند تا در هزینه حمل صرفه جویی شود.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، مجتبی عبداللهی اعلام کرد: در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا زباله سوزها در محدوده شهری ساخته می شوند؛ اما طبق قوانین موجود در کشور ما، ساخت زباله سوز در محدوده شهری ممنوعیت دارد و همین موضوع سبب شد تا نخستین زباله سوز در خارج از این محدوده ساخته شود؛ به طوری که به دلیل این فاصله، هزینه های ناشی از تامین 200 تن زباله کارخانه در حمل و نقل و جابه جایی به دوش مدیریت شهری بیفتد. حال آنکه اگر محدودیت قانونی برداشته شود می توان در زمینه ساخت زباله سوزهای بعدی در محدوه شهری اقدام کرد.

عبدللهی با تاکید براینکه هیچ نوع نگرانی محیط زیستی و آلایندگی از بابت وجود کارخانه های زباله سوز در محدوده شهری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امروز تجهیزات کارخانه های زباله سوز به اندازه ای به روز شده است که اگر یک فرد عادی وارد محیط کارخانه شود حتی تشخیص نمی دهد که این کارخانه در چه زمینه ای فعالیت می کند. به عبارت دیگر می توان گفت تکنولوژی تا اندازه ای پیشرفت کرده است که محیط یک کارخانه زباله سوز باید به اندازه یک بیمارستان ضد عفونی و عاری از میکروب باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به هزینه ای بالغ بر 1500 تا 2000 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه های زباله سوز با ظرفیت دو هزار و 400 تن تصریح کرد: در سایر نقاط دنیا زباله سوزها در محدوده مناطق مسکونی قرار دارند و موضوع خطر آلایندگی حل شده است. امیدواریم این مشکل قانونی با ورود مجلس به موضوع از پیش رو برداشته شود.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، عبداللهی با بیان اینکه درحال حاضر برنامه مدیریت شهری تنها تفکیک از مبداء است و مابقی زباله‌ها سوزانده می شود، پیش بینی کرد: طی چهارسال آینده تمامی زباله های شهر تهران سوزانده شود. این در حالی است که هیچ نوع آلایندگی، محیط زیست شهر تهران را تهدید نمی کند.

انتهای پیام

کد N816296

وبگردی