آفتاب
رضایی در نشست خبری اعلام کرد:

قرارداد تسلیحاتی اعراب با غرب/ وزیر دفاع آمریکا زوزه‌کشی می‌کند

قرارداد تسلیحاتی اعراب با غرب/ وزیر دفاع آمریکا زوزه‌کشی می‌کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی عربستان، امارات، قطر و کویت با غرب طی امسال و سال‌های آینده خبر داد و گفت: تهدیدات اخیر وزیر دفاع آمریکا علیه ایران زوزه‌کشی از راه دور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی ظهر امروز در حاشیه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام و در نشست خبری با رسانه ها، از اتمام بررسی سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در مجمع و ارسال آن برای تایید نهایی از سوی رهبر انقلاب خبر داد و اظهار داشت: در جلسه امروز سیاست های مربوط به فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نیز سیاست های کلی امور دفاعی و امنیتی کشور و سیاست های کلی امور اجتماعی کشور تصویب شد.

وی افزود: از جلسه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام چند دستور کار مهم دارد که از جمله آنها بررسی سیاست های کلی انتخابات، سیاست های کلی محیط زیست، طرح رسیدگی به اموال و دارایی های مسئولان و چند مورد اختلافی خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سیاست های کلی انتخابات به انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می رسد یا خیر، تصریح کرد: پیش بینی ما این است که بررسی سیاست های کلی انتخابات تا خردادماه به اتمام برسد، اما نمی دانم که تا انتخابات امسال نهایی می شود یا خیر.

هر چقدر به رهنموهای رهبری بیشتر عمل شده، دستاوردها نیز بیشتر شده است

رضایی در ادامه با اشاره به شرایط کلی کشور، اظهار داشت: تجربه نشان داده است که اگر دولتمردان ما رهنمودهای مقام معظم رهبری را به طور کامل مورد عمل قرار دهند، موفقیت های ما نیز بالاتر از آن چیزی است که به دست آورده ایم؛ چه در زمان حضرت امام(ره) و چه در دوران مقام معظم رهبری هر چقدر به این رهنمودها بیشتر عمل شده، دستاوردها نیز بیشتر بوده است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر در دولت های گذشته به رهنمودهای ایشان عمل می شد، شاید ما هیچ گاه اصلا تحریم نمی شدیم، اما در این رابطه افراط و تفریط هایی صورت گرفته است؛ یا در فتنه ۸۸ وقتی ایشان به دوستان قدیمی خود گفتند که توجه کنند، اگر توجه می کردند شاید مسائلی که امروز بعضا در سطح جامعه داریم به وجود نمی آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز هم دولت جناب روحانی باید به رهنمودهای رهبری عمل کند و خطوط قرمزی که در رابطه با مذاکرات هسته ای ترسیم شده به طور کامل مورد توجه باشد؛ من نمی گویم که به این رهنمودها عمل نمی شود، اما هر چه بیشتر عمل شود دستاوردهای بیشتری در این عرصه خواهیم داشت و با سربلندی از این مرحله عبور خواهیم کرد، چرا که آمریکا نه تنها کشور ۳۰ سال قبل نیست حتی کشور۱۵ سال قبل و دوران بوش هم نیست.

تلاش آمریکا برای ایجاد دو همپیمان منطقه ای و اروپایی علیه خاورمیانه/ خرید سلاح های مدرن اروپایی توسط اعراب منطقه

رضایی در تحلیل وضعیت امروز آمریکا و راهبردهای آن در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه)، گفت: آمریکا الان در منطقه وضعیتی دارد که دست به دامن عربستان، اسرائیل و فرانسه و انگلیس شده که بیایند در منطقه و خلاء بیرون رفتن آمریکا از خاورمیانه را جبران کنند؛ برخی ها می گویند آمریکا می خواهد به سمت شرق آسیا برود و کره را کنترل کند، اما برخی دیگر معتقدند که با توجه به وضعیت اوکراین آنها نمی تواند ۳ تا هندوانه را در اوکراین، منطقه ما و آسیا بردارند، لذا اسرائیل و عربستان را در منطقه و انگلیس و فرانسه از اروپا مجموعه ای را تشکیل داده اند که خلاء کاهش حضور مستقیم آمریکا به سبک بوش را حل کنند.

وی ادامه داد: این مسئله باعث برخی تغییرات ژئوپلیتیک در منطقه شده که طرح تقسیم سه کشور عراق، سوریه و یمن بخشی از آن است، در بعد دیگر عربستان ۶۵ میلیارد دلار قرارداد خرید سلاح با غربی ها بسته و امارات نیز یک قرارداد ۳۵ میلیارد دلاری در همین زمینه بسته است؛ از قطر و کویت و کشورهای دیگر نیز طی سالهای آینده ۱۴۰ میلیارد دلار به سمت کشورهای غربی خواهد رفت و سلاح های مدرن آنها به منطقه می آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: لازمه این مسئله حمله به یمن بوده است که منافع غربی ها را تامین می کند؛ ملک سلمان امروز مشابه صدام حسین می خواهد خاندان خود را با جنگ تثبیت کند، صدام نیز حسن البکر را که از شیوخ حزب بعث بود کنار زد و خواست که با جنگ خودش را تثبیت کند.

رضایی اظهار داشت: امروز نیز ملک سلمان می خواهد با ادامه جنگ در یمن که طولانی نیز خواهد شد و مصیبت های زیادی نیز می خواهند برای مردم یمن ایجاد کنند، به دنبال تثبیت خود است؛ لذا پیش بینی من این است که در ماههای آینده برخی سران رژیم سعودی توسط ملک سلمان زندانی یا کشته می شوند که این درواقع نوعی تسویه حساب است.

منطقه خاورمیانه به بازار تسلیحاتی غرب تبدیل می شود/ رسانه ها حقایق منطقه را به مردم بگویند

وی با اشاره به بعد دیگر تحولات منطقه و حمله عربستان به یمن، عنوان کرد: بعد دیگر این تحولات، ایجاد بازار بزرگ تسلیحاتی در منطقه برای غرب و تامین امنیت اسرائیل است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به عنوان سرباز انقلاب از رسانه ها می خواهم حقایق منطقه را برای مردم تبیین کنند، چون مردم ایران مردمی نیستند که فقط به کشور خودشان توجه کنند، بلکه حوادث مهمی در شرف وقوع است که باید نسبت به آن توجه شود.

امسال و سالهای آینده ناامنی های منطقه تداوم می یابد/ ضرورت همدلی و وحدت در داخل

رضایی با اشاره به وضعیت کشور در سال جاری، گفت: امسال از یک سو مذاکرات هسته ای را داریم که باید به فینال برسیم و نتیجه بگیریم؛ همچنین امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را داریم.

وی ادامه داد: همچنین طی امسال و سالهای آینده ناامنی های منطقه ادامه می یابد، بنابراین نیازمند آرامش در بین جناح های سیاسی و همکاری دولتمردان و مردم در داخل هستیم، لذا از جناح های سیاسی می خواهیم رقابت های سیاسی و انتخاباتی را طوری دنبال کنند که وارد منافع ملی نشوند و انقلاب تضعیف نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امیدواریم با توجه به نامگذاری امسال که مقام معظم رهبری به صورت هوشمندانه انجام دادند، با همدلی و همزبانی بتوانیم امسال را با حداکثر موفقیت های لازم پشت سر بگذاریم.

آمریکا گرگ دندان ریخته است/ اظهارات وزیر دفاع آمریکا زوزه کشی از دور است

رضایی در پاسخ به پرسشی در رابطه با اقدامات مسئولان کشورمان برای کاهش آسیب های حمله عربستان به یمن، گفت: در رابطه با یمن تمام تلاش مسئولان این است که هر چه سریعتر این آتش خاموش شود وعربستان به حمله ادامه ندهد، لذا مسئولان از جمله وزارت امور خارجه از ظرفیت های کشور در سطح منطقه ای و بین المللی در این رابطه استفاده می کنند.

وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا و تکرار موضوع گزینه های روی میز علیه ایران، تصریح کرد: تهدیدات وزیر دفاع آمریکا و اسرائیل، جنبه زوزه کشی از فاصله دور برای رسیدن به یک دستاورد در مذاکرات هسته ای را دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی ها بیشتر شبیه یک گرگ دندان ریخته هستند که می خواهد با سر و صدا به خواسته های خود برسد، اما ملت ایران متوجه این سر و صداها هست و به ملت ایران اطمینان می دهم که اگر به سرشان بیفتد که بخواهند به ایران حمله کنند، نیروهای مسلح ما برای همیشه چنان درسی به آنها خواهند داد که با شنیدن نام ایران لرزه بر اندامشان بیفتد.

رضایی در پاسخ به سئوال دیگری درباره مصوبه اخیر کنگره آمریکا برای نظارت بر توافق احتمالی هسته ای و نظر وی در این رابطه، گفت: مذاکره کنندگان ما جواب آنها را خواهند داد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری که درباره بررسی موضوع رفع حصر سران فتنه در جلسه مجمع سئوال کرده بود، گفت: این مسئله ربطی به مجمع ندارد.

 

 

 

کد N816239

وبگردی