آفتاب

عربستان تلویزیون الیمن الیوم را بمباران کرد

عربستان تلویزیون الیمن الیوم را بمباران کرد

ایرنا نوشت:

فعالان یمنی فیلم بمباران ساختمان تلویزیون الیمن الیوم وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن درحال اجرای پخش مستقیم ، توسط جنگنده های متجاوز عربستانی را در شبکه های اجتماعی پخش کردند.

به گزارش پایگاه خبری یمن الان ، فرار مجری ومهمان از استودیو تلویزیون الیمن الیوم هنگام بمباران شدید آن توسط جنگنده های عربستانی در نوار ویدیویی به وضوح مشاهده می شود.

صدای انفجار شدید وتخریب بخش هایی از ساختمان این شبکه در تجاوز هوایی موجب وحشت در میان کارکنان این شبکه خبری شد.

یک منبع امنیتی گفت: تجاوز هوایی شب گذشته عربستان به چندین منطقه مسکونی استان صعده شماری کشته وزخمی به جا گذاشت.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: شلیک بیش از 100 موشک توسط عربستان ،مناطق مسکونی واردوگاههای مرزی در مرز مشترک یمن وعربستان را هدف قرار دادند.

وی ادامه داد: جنگنده های متجاوز عربستان شب گذشته یک مدرسه را در منطقه مران ومناطق مسکونی مناطق ضحیان، جبل التیس واردوگاه امنیت مرکزی در صعده را بمباران کردند.

منابع امنیتی یمن تجاوز شب گذشته عربستان به مناطق بنی معاذ ،سحار، ضحیان وهبره را تایید کردند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از 6 فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه فقیرترین کشور عربی منطقه آغاز کرده است تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای یمن را تامین می کند، جلوگیری کند.

ریاض بعد از 27 روز بمباران زیرساخت های یمن و از بین بردن تاسیسات حیاتی این کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست یابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبلیغاتی اعلام شده همچنان یمن را هدف حملات هوایی قرار داده است و با بمباران فرودگاه بین المللی صنعا از کمک رسانی به مردم این کشور جلوگیری می کند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته و 6 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

52261

کد N816176

وبگردی