آفتاب

حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی

حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست امروز (شنبه) خود با اجماع آراء پیش نویس قطعنامه "گزارش دادگاه کیفری بین‌المللی" را به تصویب رساند که از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی حمایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی، در این نشست مجمع عمومی سازمان ملل، کشورهای مختلف از جمله هلند به عنوان ارائه‌دهنده این پیش نویس به نمایندگی از کشورهای عضو معاهده رم، از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی استقبال کردند.

در پیش‌نویس این قطعنامه ضمن استقبال از عضویت کشورها در معاهده رم، از تمامی کشورها در سراسر جهان خواسته شده است که مساله عضویت در دادگاه کیفری بین‌المللی و امضای معاهده رم را مورد بررسی قرار دهند.

ریاض منصور، نماینده دایم فلسطین در سازمان ملل نیز تاکید کرد که تصویب پیش‌نویس این قطعنامه و حمایت کشورهای عضو از پیوستن فلسطین به معاهده رم گامی دیگر در راستای عضویت و تحکیم جایگاه فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی است.

وی همچنین به نمایندگی از تشکیلات خودگردان و ملت فلسطین از این حمایت کشورهای مختلف جهان از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی تقدیر و تشکر کرد و گفت: این مساله می‌تواند جلوی فرار مجرمان و عاملان جنایت‌های جنگی و ضدانسانی علیه ملت فلسطین از زیر محاکمه و مجازات را فراهم کند.

انتهای پیام

کد N816167

وبگردی