آفتاب

پیشنهاد نتانیاهو به لیبرمن برای تصدی وزارت جنگ

پیشنهاد نتانیاهو به لیبرمن برای تصدی وزارت جنگ

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای منصرف کردن اویگدور لیبرمن، رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" از تصمیم خود برای عدم مشارکت در دولت جدیداش، پیشنهاد تصدی وزارت جنگ را به وی داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست، لیبرمن هفته گذشته از تصمیم خود برای عدم حضور حزبش در ائتلاف جدید به ریاست بنیامین نتانیاهو خبر داده بود و نخست‌وزیر دولت جدید صهیونیستی قصد دارد با این پیشنهاد اغواکننده او را از تصمیمش منصرف کند.

لیبرمن در اعتراض به امتیازاتی که نتانیاهو به یهودیان تندروی و در راس آنها حزب شاس داده، از حضور در کابینه جدید وی انصراف داد تا در صف مخالفان نتانیاهو قرار گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نتانیاهو پس از کش‌وقوس‌های فراوان بالاخره در فاصله تنها نیم ساعت مانده به پایان مهلت اضافی 2 هفته‌ای برای تشکیل دولت، توانست شکننده‌ترین دولت تاریخ رژیم صهیونیستی را تنها با جمع کردن حد نصاب نمایندگان کنست یعنی 61 نفر در تیم خود، تشکیل دهد که به اعتقاد کارشناسان، این مساله باعث می‌شود دولت وی هر آن خطر فروپاشی و انحلال را احساس کند.

از سوی دیگر، حضور چهره‌های تندرو و متعصب در ترکیب دولت جدید نتانیاهو، حتی خود صهیونیست‌ها را نیز نسبت به تندروی‌های دولت جدید نگران کرده است و آنها از همین الان به فکر راه چاره‌ای برای خلاص شدن از شر آن هستند.

انتهای پیام

کد N816134

وبگردی