آفتاب

گزارش فلسطینی‌ها از مرگ عرفات فردا به شور گذاشته می‌شود

گزارش فلسطینی‌ها از مرگ عرفات فردا به شور گذاشته می‌شود

رئیس کمیته فلسطینی مسئول تحقیق درباره مرگ یاسر عرفات اعلام کرد که فردا (یکشنبه) تمامی کمیته‌های مکلف به تحقیقات درباره پرونده مرگ یاسر عرفات برای بررسی این پرونده گرد هم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه فلسطین الیوم ، توفیق الطیراوی، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رئیس کمیته فلسطینی تحقیق درباره مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان با اعلام این خبر گفت: تمامی کمیته‌های مکلف به بررسی پرونده مرگ یاسر عرفات، به ویژه کمیته‌های حقوقی و اطلاع رسانی روز یکشنبه گزارشات و تحولات اخیر مربوط به این پرونده را بررسی و تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد.

وی از اعلام جزئیات بیشتر در این خصوص به دلیل حساسیت موضوع خودداری کرد و گفت: پس از نشست روز یکشنبه کمیته‌های مذکور می‌توان از سبک و سیاق اقدامات فلسطین در خصوص این پرونده طی دوره آتی سخن گفت.

الطیراوی چهارشنبه گذشته گفته بود که فرانسه اخیرا نامه‌ای را برای تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاده و خواهان آن شده که فلسطین متعهد شود در صورت شناسایی عاملان ترور عرفات حکمی را صادر نکند و 15 روز مهلت بدهد.

فرانسه به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود که قضات فرانسوی تحقیقات خود در خصوص پرونده مرگ یاسر عرفات را به پایان رسانده‌اند و این پرونده برای اتخاذ اقدامات مناسب به دادستانی ارجاع داده شده است.

کارشناسانی که دستگاه قضایی فرانسه آن‌ها را مکلف به بررسی پرونده مرگ یاسر عرفات کرده بود اوایل سال جاری میلادی مسمومیت وی با ماده سمی پولونیوم را بعید دانست.

الطیراوی در این زمینه گفت: برخورد فرانسوی‌ها با مساله مرگ یاسر عرفات برخوردی منفی است و از زمانی که نمونه‌های اولیه‌ را از جسد وی مورد آزمایش قرار دادند با ما تماسی نگرفتند و تنها از طریق رسانه‌ها از این مساله با خبر شدیم. آن‌ها چیزی می‌دانند که می‌خواهند روی آن سرپوش بگذارند. گزارش نخستینی که فرانسه در خصوص مرگ یاسر عرفات منتشر کرد درست نیست و تمامی داده‌ها به این مساله اشاره دارد که عرفات به شهادت رسیده و رازی وجود دارد که فرانسوی‌ها آن را می‌دانند اما نمی‌خواهند از آن پرده بردارند.

انتهای پیام

کد N816041

وبگردی