آفتاب

پزشکان بدون مرز: حمله عربستان به صعده یمن فاجعه به بار می‌آورد

پزشکان بدون مرز: حمله عربستان به صعده یمن فاجعه به بار می‌آورد

در پی انتشار بیانیه عربستان مبنی بر موقتی بودن آتش‌بس و انجام حملات شدیدتر در استان صعده، سازمان پزشکان بدون مرز با انتقاد از این بیانیه هشدار داد که بمباران صعده ممکن است به کشتاری فجیع منتهی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یانوس اوریتز، هماهنگ کننده امور اضطراری پزشکان بدون مرز در این باره گفت: بمباران اهداف غیرنظامی یا بمباران شهرها بدون هشدار قبلی، نقض جدی قوانین بین‌المللی حقوق بشر است. این اقدام که سعودی‌ها نسبت به آن هشدار داده‌اند حتی از بمباران کل استان صعده هم بدتر است.

احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان و سخنگوی ائتلاف تحت رهبری این کشور علیه یمن، روز جمعه به اهالی شهرهای صعده و مران از توابع استان صعده که ساکنان آن را شیعیان حوثی تشکیل می‌دهند هشدار داد تا پیش از غروب آفتاب شهر را ترک کنند چرا که حملاتی سنگین‌تر از پیش به این شهرها انجام خواهد شد.

وی گفت: حفاظت از جان غیر نظامیان همیشه از اولویت‌های ما در حملات هوایی علیه یمن بوده اما از روز شنبه در دو شهر صعده و مران این مساله وجود نخواهد داشت و تمامی نقاط این شهرها هدف نظامی محسوب و بمباران می‌شوند.

هماهنگ کننده امور اضطراری پزشکان بدون مرز در واکنش به این سخنان اعلام کرد: خروج کامل اهالی صعده طی چند ساعت ممکن نیست. بسیاری از مردم وسیله نقلیه یا سوخت لازم در اختیار ندارند و بسیاری دیگر با قاطع شدن شبکه‌های ارتباطی و تلفن هیچ دسترسی‌ به اطلاعات و اخبار ندارند.

وی با اشاره به تلاش پزشکان بدون مرز برای درمان مجروحان حملات هوایی، نسبت به مشکل رسیدگی به مجروحان در صورت تشدید حملات عربستان هشدار داد.

این عضو از گروه پزشکان بدون مرز همچنین درباره آتش بس در یمن گفت: خسارات و خرابی‌های زیادی به بار آمده است و حتی در صورت آتش بس دائم هم زمان زیادی باید برای احیای کشور صرف شود. تمام زیرساخت‌ها ویران شده و هیچ چیزی در یمن به درستی کار نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N816002

وبگردی