آفتاب

نگرانی آمریکا از حملات سایبری چین

نگرانی آمریکا از حملات سایبری چین

در پی انتشار گزارشی مبنی بر اینکه یک شرکت مهم خدمات اینترنتی در چین، ترافیک اینترنتی بین‌المللی را برای حمله سایبری به وب‌سایت‌های آمریکایی دستکاری کرده است، واشنگتن در این باره ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اظهارات جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از شکایت‌های یک گروه ضد سانسور آنلاین موسوم به گریت فایر (Greatfire.org) مطرح شد. گروه مذکور می‌گوید که مقام‌های چین اواخر مارس حملاتی را علیه یک مرکز اشتراک کدگذاری در سان فرانسیسکو انجام داده است که میزبان داده‌های گروه گریت فایر است.

به گفته این گروه، آنها اوایل ماه نیز هدف حمله مشابهی قرارگرفته بودند.

گروه گریت فایر منابع مالی از دولت آمریکا دریافت می‌کند و وب‌سایت‌های «آینه‌ای» ایجاد می‌کند که به استفاده‌کنندگان چینی اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را که دوستشان فیلتر می‌کند، ببینند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: ما از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه چین با استفاده از توانایی سایبری جدیدی ترافیک اینترنتی را دستکاری کرده است، نگرانیم. ما شاهد حمله سایبری از سوی عوامل متخاصم هستیم چراکه آنها زیرساخت‌ها را هدف گرفته‌اند که تهدید امنیت ملی و تهدید اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N815989

وبگردی