آفتاب

دیدار دی‌میستورا با اولین هیات از مخالفان سوریه در ژنو

دیدار دی‌میستورا با اولین هیات از مخالفان سوریه در ژنو

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه با اولین هیات از مخالفان سوری در مقر سازمان ملل در ژنو دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه المیادین، مرشد الخزنوی، یکی ازچهره‌های مخالف پس از دیدار با استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه این دیدار را خوب ارزیابی کرد و گفت: دی‌میستورا به سخنان ما به عنوان نمایندگان طرحی که شامل گروه‌های مختلف می‌شود، گوش داد و ما دیدگاه خود را ارائه کردیم.

این نخستین هیات از مخالفان سوری بود که از آغاز رایزنی‌ها در ژنو دی‌میستورا با آنها دیدار کرد.

الخزنوی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه عنوان داشت: این دیدار سه ساعت به طول انجامید و در این دیدار یک عالم دینی مسیحی نیز حضور داشت و طرحی درخصوص هیات انتقالی ارائه شد که این هیات شامل افرادی مورد قبول از سوی نظام که دستانشان به خون آلوده نشده است، می‌شود اما مسئولان راس نظام در قدرت باقی نمی‌مانند.

وی اعلام کرد که مخالفان سندی را امضا نکرده‌اند و فرستاده سازمان ملل به آنها برگه‌ای مشخص ارائه نداده است.

در همین حال دیگر شخصیت‌های مخالف نیز برای برگزاری دیدارهای مشورتی با دی‌میستورا وارد ژنو شدند.

پیشتر دی‌میستورا در کنفرانس خبری اعلام کرده بود که در رایزنی‌های ژنو 40 طرف از گروه‌های سیاسی و نظامی مخالف و همچنین هیات اعزامی از سوی نظام به علاوه 20 طرف بین‌المللی تاثیرگذار از سازمان‌ها و کشورهای سازمان ملل و کشورهای همسایه حضور دارند.

از سوی دیگر خلیل دعدوش، مشاور سابق امور اطلاع‌رسانی دبیرخانه ائتلاف مخالفان سوریه در مصاحبه با روزنامه عکاظ گفت که رایزنی‌های سوری برای ایجاد یک راهکار سیاسی است به ویژه اینکه برخی از شاخص‌های مثبت در پی تحرک‌های کنونی در منطقه و نشست قریب‌الوقوع کمپ دیوید وجود دارد.

رایزنی‌ها برای فراهم کردن مقدمات ژنو 3 با هدف حل بحران سوریه روز سه شنبه در ژنو آغاز شد.

انتهای پیام

کد N815884

وبگردی