آفتاب

امارات: حوثی‌ها جزو روند سیاسی یمن هستند

امارات: حوثی‌ها جزو روند سیاسی یمن هستند

وزیر مشاور در امور خارجه امارات به رغم تاکید بر مخالفت خود با وجود نیروهای انصارالله در جنوب یمن مانند حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت، گفت: حوثی‌ها با توجه به اینکه بخشی از جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند جزوی از روند سیاسی این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در سری جدید برنامه «با صراحت» که عصر روز یکشنبه پخش خواهد شد با اشاره به اینکه به زودی 22 فروند کشتی امدادی امارات وارد بنادر یمن خواهد شد، مدعی شد: می‌توان در یمن به راه‌حلی بدون ایران دست یافت!

وی ادعا کرد: در ژانویه گذشته مشخص شد حوثی‌ها سکوهای پرتاب موشک به سوی عربستان در اختیار دارند.

قرقاش دعوت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا از سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت در نشست کمپ دیوید را مثبت توصیف کرد و گفت: قضاوت نهایی روی نتایج این نشست صورت خواهد گرفت.

قرقاش افزود: اگر نتایج نشست کمپ دیوید تنها سخنان کلی از امنیت منطقه و جدیدترین سامانه‌های دفاعی باشد، این نتایج ناچیز خواهد بود.

این مسوول اماراتی معتقد است رابطه میان واشنگتن و سران شورای همکاری خلیج فارس یک رابطه دو سویه است زیرا همانگونه که سران شورا به واشنگتن نیاز دارند، آمریکا نیز به این شورا احتیاج دارد.

وی در ادامه با این ادعا که مشکل اصلی در روابط ایران با کشورهای عربی این است که ایران به دنبال گسترش نفوذ خود است، تاکید کرد که اعضای شورای همکاری خلیج فارس در نشست کمپ دیوید از آمریکا خواهند خواست به تعهد سیاسی خود مبنی بر کاهش نفوذ ایران در منطقه و به دنبال آن احترام به همسایگان عرب خود، پایبند باشد.

وی در ادامه مدعی شد: توافقنامه هسته‌ای به گسترش نفوذ خارجی ایران در کشورهای عربی کمک می‌کند و توافقنامه هسته‌ای ایران با غرب یک قدرت محرکه جدید ایجاد کرده است.

انور قرقاش درباره وضعیت فعلی سوریه نیز گفت: فکر نمی‌کنم که به این زودی‌ها بحران سوریه پایان یابد اقداماتی که در حال حاضر در سوریه انجام می‌شود هم تاکنون نتوانسته به نتیجه‌ای برسد.

قرقاش در ادامه مدعی شد: سقوط اسد به معنای سقوط سوریه به دست گروه‌های تندرو نیست و امکان دستیابی به راه‌حل میانه بین دو طرف وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امکان تصور منطقه آرام بدون ثبات در مصر وجود ندارد، گفت: اگر اخوان المسلمین در مصر قدرت را به دست داشته باشند وضعیت کشورهای عربی بدتر از الان خواهد بود.

انتهای پیام

کد N815844

وبگردی