آفتاب

کری: پایان جنگ جهانی دوم به صلح و آرامش در جهان منجر شد

کری: پایان جنگ جهانی دوم به صلح و آرامش در جهان منجر شد

وزیر خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده آمریکا یاد تمام سربازانی که در جریان جنگ جهانی دوم کشته شدند و برای برقراری صلح و نظم می‌جنگیدند و نیز قربانیان اقدامات وحشیانه نازی‌ها را گرامی می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: پس از جنگ در اروپا، یک تعهد جدید بشری و یک آرامش مشترک و صلح پدیدار شد. علاوه بر این، عزم مشترک برای افزایش هوشیاری علیه هر فردی که بخواهد با سوءاستفاده از قدرتش دیگران را نابود کند و برای دستاوردهای سیاسی به خشونت متوسل شود، پدید آمد.

کری تاکید کرد که هیچ شکوه فطری‌ در جنگ نیست اما همچنین گفت که برای کسانی که خانه خود را ترک کردند تا علیه دشمن متعهد شوند، افتخاری غیرقابل وصف و بی‌حد وجود دارد.

پیش از وی نیز باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته بود که ایالات متحده جانفشانی بی‌حد بیش از 400 هزار آمریکایی را در جریان جنگ جهانی دوم به یاد دارد و مدعی شد که آمریکا برای دفاع از آزادی و حقوق بشر در کنار متحدانش خواهد ایستاد. بیش از 40 میلیون تن از سراسر اروپا در جنگ جهانی دوم کشته شدند و دست‌کم 27 میلیون تن از آنان غیرنظامیان شوروی و تلفات نظامی بودند.

انتهای پیام

کد N815831

وبگردی