آفتاب

السبسی: اخراج سفیر سوریه از تونس اشتباه بود

السبسی: اخراج سفیر سوریه از تونس اشتباه بود

رئیس‌جمهوری تونس در سخنانی ضمن اذعان به این که اخراج سفیر سوریه از کشورش گامی اشتباه بوده، مقابله منطقه‌ای با تروریسم را خواستار شد.

رئیس‌جمهوری تونس در سخنانی ضمن اذعان به این که اخراج سفیر سوریه از کشورش گامی اشتباه بوده، مقابله منطقه‌ای با تروریسم را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، باجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس در مصاحبه تلویزیونی عنوان داشت: اخراج سفیر سوریه از کشور اشتباه بود اما در حال حاضر هم به صلاح نیست سفیر سوریه به تونس بازگردد.

وی همچنین عنوان داشت: دولت تونس با سه چالش امنیتی یعنی جنگ علیه تروریسم، چالش اقتصادی و چالش اجتماعی روبه رو است.

السبسی گفت: با وجود اینکه وضعیت تونس در زمینه مقابله با تروریسم بهبود یافته اما به دلیل اوضاع لیبی و مرزهایی که میان دو کشور وجود دارد باید تجهیزاتی برای حفاظت از این مرزها ارسال شود که دولت از آن عاجز است، ما نمی‌توانیم اطمینان لازم را به مردم در این خصوص بدهیم.

رئیس‌جمهوری تونس افزود که کشورش به تنهایی نمی‌تواند با تروریسم رویارویی کند و به کمک کشورهای منطقه در این زمینه نیاز دارد.

وی تاکید کرد: مقابله با تروریسم فقط از لحاظ امنیتی نیست بلکه باید در زمینه اجتماعی نیز جهت مقابله با تروریسم فعالیت‌هایی صورت بگیرد و عدم یکپارچگی مردم تونس علت اساسی شکست در نبرد علیه تروریسم است.

السبسی افزود: اوضاع اجتماعی بد و نابسامان است و علت آن تنش‌هایی است که کشور شاهد آن است.

وی درخصوص ائتلاف با جنبش النهضه نیز گفت که ائتلافی وجود ندارد بلکه این همکاری صرفاً یک مشارکت است. راشد الغنوشی، رئیس جنبش النهضه نیز نقش مثبتی را ایفا می‌کند و من از تعامل با او خرسند هستم.

وی درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر مخالفتش با سفر یوسف القرضاوی، رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین به این کشور گفت: القرضاوی از من نخواسته است که به تونس بیاید اما اگر بخواهد این کار را کند من با این امر مخالفت می‌کنم چراکه وی مشکلات تونس را بیش‌تر می‌کند و کشور ما نیازی به وی ندارد.

انتهای پیام

کد N815589

وبگردی