آفتاب
در دو نامه‌ به شورای امنیت و سازمان ملل؛

دمشق عقب‌نشینی کامل اسرائیل از بلندی‌های جولان را خواستار شد

دمشق عقب‌نشینی کامل اسرائیل از بلندی‌های جولان را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درخصوص مصادره هزاران دونم از بلندی‌های جولان اشغالی توسط رژیم صهیونیستی از شورای امنیت خواست تا اقدامات فوری برای عقب‌نشینی کامل این رژیم از جولان اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به ایجاد 750 مزرعه جدید در جولان اقدام کرده و 90 خانواده صهیونیستی در سال‌جاری برای شهرک‌سازی به این مزارع می‌آیند. همچنین اسرائیل آب‌های این کشتزارها را سرقت کرده و اقدام به حفاری در جولان برای استخراج نفت در نزدیکی شهرک "ناطور" کرده است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که چنین اقداماتی نقض کامل قوانین بین‌المللی است و سازمان ملل و شورای امنیت باید اقدامات فوری را برای توقف اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل در جولان و عقب نشینی کامل اسرائیل از این منطقه اتخاذ کنند.

دمشق در این نامه‌ آورده است: حفظ ثبات خاورمیانه مستلزم وجود طرحی است که براساس آن تدابیر کافی و مناسب برای اجرای تمامی قوانین بین‌المللی اتخاذ شده و بر این اساس اسرائیل باید از تمامی خاک جولان عقب‌نشینی کند. در همین راستا باید قوانینی به عنوان یک سند رسمی از سوی شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شود.

وزارت خارجه سوریه همچنین به اقدام نیروهای رژیم صهیونیستی در بازداشت اهالی جولان طی سال جاری میلادی اشاره و آن را نقض قوانین بین المللی دانست.

انتهای پیام

کد N815466

وبگردی