آفتاب

شریف‌زاده: کار احمدی نژاد در آوردن مشایی به وزارت کشور خلاف قانون نبود ولی پرهزینه بود

شریف‌زاده: کار احمدی نژاد در آوردن مشایی به وزارت کشور خلاف قانون نبود ولی پرهزینه بود

شریف زاده روحانی نزدیک به دولت سابق می گوید هاشمی رفسنجانی کلمه جریان انحرافی را ساخت تا مشایی را سد و مانعی در مقابل احمدی نژاد قرار دهد.

بهمن شریف‌زاده، از روحانیون نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی در گفتگو با نامه نیوز درخصوص اینکه رحیم مشایی مانعی برای نزدیک شدن و حمایت جریانات سیاسی از احمدی نژاد بود، گفت: مشایی مانع نبود، بهانه بود. منتهی بهانه‌سازان زیرک بودند و بهانه پذیران که پذیرفتند مشایی انحراف است و دارد احمدی نژاد را یک سمت دیگر می‌برد، فاقد زیرکی بودند.

شریف زاده تصریح کرد: یک آقای معروفی گفت من کلمه جریان انحرافی را ساختم، می شناسید که این فرد آقای هاشمی بود. هاشمی بعد گفت مشایی بهانه است احمدی نژاد اصل انحراف است. پس حرف من درست است. یعنی مشایی مانعی سر احمدی نژاد نبوده، آقای مشایی بهانه ای شد. این بهانه را هم هاشمی رفسنجانی آورد و مطرح کرد تا جلوی احمدی نژاد سدی درست شود.

هاشمی رفسنجانی، مشایی را بهانه ای ساخت تا مانعی برای احمدی نژاد درست کند

این چهره سیاسی نزدیک به طیف احمدی نژاد، اظهار کرد: آقای هاشمی، مشایی را بهانه ساخت برای اینکه جلوی حرکت احمدی نژاد سدی درست کند. افرادی که فاقد زیرکی بودند هم این بهانه را پذیرفتند. گفتند ما احمدی نژاد سوم تیر را می خواهیم نه احمدی نژاد دولت دهم که منحرف شده است.

احمدی نژاد می گفت اگر مشایی را کنار بگذارم باز هم مساله حل نمی شود

وی در پاسخ به این سوال که اصرار احمدی نژاد در دفاع از مشایی آیا بازی کردن در زمین آیت الله هاشمی نبود، گفت: نه. آقای احمدی نژاد مکرر برای ما گفته بود که مشایی مورد نظر اینها نیست، این افراد با این خط مخالفند. اگر مثلا مشایی کنار گذاشته می شد ماجرا حل می شد؟ آقای احمدی نژاد می گفت ماجرا باز هم حل نمی شد. اگر مشایی کنار گذاشته می شد از احمدی نژاد یک چهره طائب و پشیمانی را معرفی می کردند که برگشته و باید یک حرکت دیگری را ادامه دهد و مسیرش را عوض کند.

کار احمدی نژاد در آوردن مشایی به وزارت کشور خلاف قانون نبود ولی پرهزینه بود

وی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز اشاره کرد و گفت: در انتخابات گفتند برخی کاندیداها کاندیدای احمدی نژاد هستند، کار احمدی نژاد در اینکه مشایی را در وزارت کشور همراهی کرد کار پرهزینه ای بود چون تا آن زمان هیچ رییس جمهوری چنین کاری را نکرده بود. البته خلاف قانون نبود خلاف روال بود که هزینه زیادی هم برای او داشت.

می خواستند محبوبیت احمدی نژاد را به نفع یک کاندیدا مصادره کنند

شریف زاده ادامه داد: به نظر شما آقای احمدی نژاد این هزینه را نمی دانست؟ چرا می دانست ولی اینکار را کرد. احمدی نژاد زیرک است، مساله اش این نیست که علی اللهی دست کسی را بگیرد و به وزارت کشور ببرد، برای اینکه خطی در میان بود که آقای احمدی نژاد را به نفع برخی از کاندیداها مصادره کنند و بگویند این کاندیدا کاندیدای احمدی نژاد است. اقای احمدی نژاد مشایی را آورد تا بگوید هیچ کس نیستم جز این فرد، خط من در هیچ کس وجود ندارد جز این فرد. اسم نمی برم ولی فعالیت شد که بگویند یکی از کاندیداها مورد توصیه و وثوق آقای احمدی نژاد است. و می خواست از محبوبیت احمدی نژاد برای رای آوردن فلان آقا استفاده کنند. احمدی نژاد با این کار این ماجرا را باطل کرد.

2929

 

 

کد N815465

وبگردی