آفتاب
یک منبع آگاه یمنی در گفتگو با مهر:

شکست عربستان در حمله زمینی

شکست عربستان در حمله زمینی

یک منبع آگاه یمنی پیش بینی کرد حمله احتمالی زمینی نیروهای أنصارالله به عربستان سعودی به سبک جنگ های چریکی و نامنظم باشد.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل، در حالی که مقامات ارشد عربستان سعودی و از جمله «أحمد العسیری» سخنگوی ائتلاف غربی-غربی به سرکردگی عربستان سخن از پایان یافتن این حمله به یمن به میان می آورند اما اکنون بیش از چهل روز است که ارتش عربستان با همدستانش حمله ددمنشانه و ناجوانمردانه ای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرده و همچنان به جنایات خود ادامه می دهند.
در پاسخ به این حملات نیروهای مقاومت أنصارالله سه روز پیش با هدف گرفتن زهر چشمی از عربستان، حمله خمپاره ای سبک و کوچکی به شهر نجران در جنوب عربستان انجام دادند.
در این حمله خمپاره ای حدود شش نقطه نجران مورد هدف قرار گرفت. شاید این حمله خسارت زیادی برای عربستان به بار نیاورد اما با توجه به اینکه غافلگیرانه و غیر منتظره بود، به سرعت مناطق جنوبی عربستان به خصوص شهر نجران و شهرهای همسایه آن مانند ظهران و جیزان را به شهر ارواح تبدیل کرد.
در همین راستا خبرنگار مهر گفتگوی کوتاهی در این باره با یک منبع آگاه یمنی انجام داد. این منبع آگاه که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود در این گفتگو پیش بینی کرد حمله زمینی أنصارالله به عربستان چریکی خواهد بود.
وی در این باره گفت: اگر عربستان سعودی حماقت کند و حمله زمینی به یمن کند، بدون شک در آن صورت نیروهای أنصارالله سکوت نکرده و دست روی دست نخواهند گذاشت بلکه آنان نیز دست به کار شده و حمله زمینی به سرزمین عربستان را آغاز خواهند کرد.
این منبع آگاه همچنین افزود: بر اساس اطلاعات و شناختی که بنده از أنصارالله در اختیار دارم، پیش بینی می کنم که اگر عربستان وارد فاز حمله زمینی به یمن شود، بازنده بلامنازع این درگیری خواهد بود زیرا حمله زمینی أنصارالله به عربستان به شکل جنگ های چریکی و نامظم خواهد بود.
او ادامه داد: ارتش عربستان که به سبک جنگ منظم حمله خواهد کرد، در برابر گروه های چند ده نفری أنصارالله که به صورت چریکی مبارزه می کنند، شکست خواهند خورد و تلفات بسیار زیادی خواهند داد. تجربه ثابت کرده که همواره ارتش هایی که به صورت منظم در برابر گروه های کوچک چریکی می جنگند، شکست می خورند.
این منبع آگاه یمنی در پایان گفت: ارتش اسرائیل با آن همه قدرت و ادعا، در جنگ 33 روزه 2006 میلادی در برابر حزب الله لبنان که به صورت چریکی می جنگید شکست سنگینی خورد و تلفات بسیار زیادی داد. در حالی که قدرت ارتش عربستان به مراتب کمتر از ارتش اسرائیل است.

کد N815361

وبگردی