آفتاب

آل سعود به دنبال قتل عام ساکنان صعده؛ فاجعه انسانی در راه است

آل سعود به دنبال قتل عام ساکنان صعده؛ فاجعه انسانی در راه است

با توجه به ضرب الاجل سعودی ها به ساکنان صعده برای خروج از آن تا غروب آفتاب به نظر می رسد که شبح مرگ بر این استان حاکم شود و شاهد بمباران ها و گلوله باران وحشیانه از سوی سعودی ها و کشتار گسترده باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعودی ها از زمانی که در 26 مارس گذشته به یمن یورش بردند از هیچ جنایتی فروگذاری نکردند آنها با هدف نابودی زیر ساختها به یمن حمله کردند و از حمله به مراکز درمانی و خدمات رسانی و بهداشتی دریغ نکردند.

آنها در این مدت شمار زیادی را به شهادت رساندند که آمار" یوهانس فایردیرکلاوف "هماهنگ کننده امور انسانی دریمن وابسته به سازمان ملل گواه این مدعاست.

وی در گزارشی آورده است که در این حملات  که از ششم فروردین ماه امسال آغاز شده که دست کم هزار و 400 نفر از مردم یمن در جریان حملات هوایی عربستان سعودی به آن کشور به شهادت رسیده اند و نزدیک به شش هزار نفر مجروح شده اند .

کلاوف در گزارش خود اعلام کرد که بیشتر قربانیان شهروندان عادی یمنی هستند.

وی خواستار فراهم شدن امکان خارج کردن شهروندان از مناطق زیر بمباران و پایبندی طرفین به قوانین حمایت از شهروندان براساس قوانین بین المللی شد.

هماهنگ کننده امورانسانی سازمان ملل در یمن خواستار برقراری آتش بس به منظور خروج شهروندان از مناطق زیر بمباران و اجازه یافتن سازمان های کمک رسان به ارسال کمک های ضروری برای مردم شد.

کلاوف از کشته و مجروح شدن بسیاری از شهروندان در بمباران ها ابراز تاسف کرد و گفت که گزارش ها حاکیست که در بمباران های هواپیماهای ائتلاف به رهبری عربستان مناطق و تجمعات شهروندان و تاسیسات زیربنایی عربستان  هدف قرار می گیرد.

اما گویا اقدامات تجاوزکارانه و جنایتکارانه سعودی ها پایانی ندارد زیرا تلویزیون سعودی اعلام کرد: کل صعده از ساعت هفت عصر به وقت صنعا منطقه نظامی محسوب خواهد شد.

این با توجه به اعلامیه های پخش شده از سوی سعودی ها از طریق هوا گواه بروز یک فاجعه انسانی در صعده است.سعودی ها با اعلام اینکه کل صعده یک منطقه نظامی است قصد دارند که با این بهانه غیرنظامیان را قتل و عام کنند.

موضوعی که محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله نیز درباره آن هشدار داد و اعلام کرد: تهدیدات سخنگوی عملیات علیه یمن درباره حمله به صعده گواه این است که قصد دارند به طور گسترده ای این استان و غیر نظامیان را هدف قرار دهند.

وی افزود: این موضع گیری محکوم کننده ریاض است زیرا فقط اهداف نظامی را مشخص نمی کنند بلکه از کل صعده سخن می گویند.این حق ملت یمن است که از خود در برابر حملات دفاع کنند و این موضوعی است که در مناطق مرزی با عربستان رخ داده است.

تنها گناه ساکنان صعده که در معرض قتل و عام قرار دارند این است که به دفاع از خود در برابر حملات توپخانه ای و ددمنشانه سعودی ها پرداخته اند.

به نظر می رسد که با پایان ضرب الاجل داده شده به ساکنان صعده برای خروج از این استان، امشب شاهد وحشیانه ترین بمباران های آل سعود که از جنایات رژیم صهیونیستی الگو برداری می کند باشیم.

 

کد N815296

وبگردی