آفتاب
گزارش خبری؛

پیروزی «کامرون» و افزایش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

پیروزی «کامرون» و افزایش احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

پیروز «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان در انتخابات پارلمانی این کشور نگرانی ها درباره احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیوید کامرون که در سال های گذشته وعده مذاکره مجدد درباره شروط کشورش برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا را داده است اعلام کرده است نهایا ادامه عضویت کشورش در این اتحادیه را به همه پرسی خواهد گذاشت.

همچنین دیوید کامرون امروز بعد از پیروزی در انتخابات پارلمانی به هنگام دیدار با ملکه الیزابت در کاخ باکینهام بار دیگر تکرار کرد که دولت جدید انگلیس درباره ادامه عضویت کشورش در اتحادیه اروپا نظر خواهی کرد.

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارش در این خصوص نوشت: انتخاب مجدد کامرون به عنوان نخست وزیر احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را افزایش داده است. امری که موجب نگرانی بخش بازرگانی کشور خواهد شد و ممکن است دسترسی انگلیس به بازار بزرگ اروپا را از بین ببرد.

همچنین نشریه آلمانی اشپیگل در مطلبی تحت عنوان« پیروزی کاکرون خبری بد برای اروپا» نوشت پیروزی محافظه کاران در انگلستان که از طرفداران خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند تاثیر بدی بر ساختارهای اتحادیه اروپا و حتی ساختار داخلی انگلستان خواهد گذاشت.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نیز در مطلبی رای به دیوید کامرون را رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا دانسته و نوشت حالا دیوید کامرون به ما یک همه پرسی بدهکار است.

همچنین به گزارش اسکای نیوز بلافاصله بعد از اعلام پیروز دیوید کامرون در انتخابات پارلمانی انگلستان، «راجر کار» مدیر اجرایی چندین شرکت FTS -100 در گفتگویی با این شبکه خواستار پرداختن به آسیب های خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا به تجارت به بخش تجارت کشور شد.

وی گفت با این پیروزی رفراندوم در این خصوص اجتناب ناپذیر است اما صاحبات تجارت کشور که معتقد به ادامه حضور کشور در اتحادیه اروپا هستند باید به تبیین موضوع بپردازند.

همچنین شماری دیگر از صاحبان صنایع مختلف انگلیس در گفتگویی با این شبکه به ابراز نگرانی مشابه نگرانی «راجر کار» پرداخته اند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا روز جمعه از آمادگی خود برای همکاری با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که در انتخابات پارلمانی این کشور بار دیگر به پیروزی رسیده است خبر داد و افزود اصول کلیدی این اتحادیه غیرقابل مذاکره است.
مارگاراتیس شیناس سخنگوی ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا در نشستی خبری گفت:چهار آزادی که در پیمان اتحادیه اروپا آمده است (از جمله آزادی حرکت افراد در داخل این اتحادیه) غیر قابل مذاکره است.

 

کد N815289

وبگردی